Čo kreatívci narozprávali v kancli počas roka
Rok 2017 nám mnohé dal i vzal. Mne dal možnosť pracovať v agentúre, v ktorej ľudia používajú servítky na všeličo, ale rozhodne nie na to, aby si ich dávali pred ústa. A vzal mi bezprízorné freelancerské dívanie sa z okna môjho zabedneného bytu. A aby bolo jasné, ako veľmi si to cením, privítajte rok 2018 s humorom nám vlastným a bez cenzúry.
KREATÍVCI + ACCOUNTI
Družná debata o vzťahu k jednému z najlepších accountov v tomto galaktickom kvadrante:
Art director 1: ,,Boha, mám tu piliny od Markuseka.“
Art director 2: ,,Čo ti rozmýšľal nad stolom?“
***
Zhodnotenie novej pracovnej pozície:
Account: „Už som tu 12 dní a ešte som neplakala.“
***
Po 10 rokoch v agentúre:
Team leader: „Cieľom práce v korporácii je nestratiť ju.“
***
Ako pobaviť svojho copywritera:
Account: „Tie návrhy neprešli… je to zamerané na nos a hrdlo a ty, podľa nich, diskriminuješ kašeľ.“
***
Neznášame nespravodlivosť a diskrimináciu:
Team leader: „Fajčiari sú černosi dneška!“
***
Mentálne akrobacie zo životopisu uchádzača:
„Víťazstvo úspechu je spolovice vyhrané, keď…“
***
Ako slušne niekomu povedať, že nemá kožu na papuli:
Creative director: „Dosť ma baví tvoja nervydrásajúca úprimnosť.“
***
Jasné princípy tvorby:
Team leader: „Lepšie dobre ukradnúť, ako zle vymyslieť.“
***
98% kreatívcov tvrdí, že svoju prácu robia, pretože im nikdy nešla matika. Zvyšné 2% pracujú so mnou:
Art director: „Je to ťažké?“
Team leader: „Ak si zbehly v meta-matematike, tak ani nie.“
***
Nervydrásajúca úprimnosť v priamom prenose:
Copywriter: „Ty prečo nejdeš na Halloween?“
Art director: „Lebo šak chodiť sem s maskou a pretvarovať sa – to robím každý deň.“
***
Spoločnosť sa delí na tých, čo študovali na Harvarde… a tých ostatných:
Traffic: „A ty kde študuješ?“
Rybička: „V Nitre“
Traffic: „Nikde?“
Rybička: „No… vlastne hej.“
***
Keď je cieľ práce viac než jasný:
Account: „Klient bol pobúrený!“
Copywriter: „No vďakabohu!“
***
Vzplanú vášne občas na pracovisku:
Art director: „To AIO by malo ísť už rýchlejšie vraj… no ale ja neviem… cítite nejakú zmenu?“
Copywriter: „Ja by som to podpálil!!!“
***
Intelektuáli spočinuli v dialógu:
Copywriter: „Ty budeš jaká postavička z reklamy na Halloweene?“
Art director 1: „Ja budem doma.“
Art director 2: „Aha, ty budeš koncept, ktorý si klient nevybral.“
***
Jeho slovo, jeho zákon:
Team leader: „Do brúch ľudí sa všade veľa zmestí.“
***
Po firemnej párty:
Copywriter 1: „No čo, ideme na obed?“
Copywriter 2: „Hej, idem sa vygrcať a môžeme ísť do Mekáča.“
***
Je pekné, keď sa kolegovia navzájom starajú o svoje zdravie:
Copywriter: „Čo to žereš? Vieš, koľko to má kalórií?! To neni avokádo!!!“
***
Milujeme svojich kolegov. Karma však nie.
Art director 1: „Preboha, accountky zo zadného kanclu sú dneska vonku a hen, ako leje…“
Art director 2: „Karma je sviňa.“
***
Slovo kokotinec krásne zľudovelo, všimli ste si?
Art director: „Hocijaký vizuál im spravím, tak keď tam jebnem ten ich sivý kokotinec, vyzerá to hrozne. Farba je zlá, tvar je zlý, kto toto vymýšľa?! Idem cikať…“
***
Óda na interný systém:
Copywriter: „Aké krásne je byť z AIA…“
***
Problémy 1. sveta:
Korektor: „Oni išli na Tesle?! Šak sa vybijú!“
***
Interpretácia klientovho zadania:
Creative director: „On nevedel, čo chce, ale chcel to veľmi intenzívne.“
***
Slovo je zbraň a copywriteri nie sú pacifisti:
Copywriter: „Ja tam nenapíšem Kurča slovenského pôvodu, šak to je jak keby sme mu robili pas!“
***
Ženy:
Art director: „Mne keď klient povie, že sa mu to nepáči, ja sa tam našupu rozplačem!“
***
Dvorenie brand managerovi:
Copywriter: „Slavo, že ty si v tejto firme len preto, že si pekný?“
***
Realita je tá čudná imaginácia, keď si neni sfajčený:
Copywriter: „Milujem svoju prácu!“
Art director: „Nie, ty iba raňajkuješ drogy.“
***
Na pravú mieru:
Korektor: „Toto tu máš nejako zle!“
Digital: „To neni ZLE, to je DIZAJN!“
***
Kopivrajter mládenca, pozdravi a rozlúčeňja:
Copywriter 1: „No dobre, idem ja už dopiče.“
Copywriter 2: „Choď do piče už, čau!“
***
Briefovanie:
Brand manager: „Zadanie je také, že žiadne. Ale musíme to urobiť tak, jak to chcú oni.“
Copywriter: „A jak to chcú?“
Brand manager: „To zatiaľ nevedia.“
***
Nuž, ako by som ti to…
Copywriter: „Maťo, ty tu čo robíš?“
Account: „Pracujem… či cítiš to inak?“
***
Jak keby nás jeden matfyz mal:
Digital: „Ja moc nefetujem… občas som si dal koksík…“
Copywriter: „Aj ty si po ňom taký nadržko?“
Digital: „Ja som šecko… matematik, hocičo…“
Copywriter: „No tak hybaj sem, tak ťa vydelím nulou!“
***
Porno king v akcii:
Traffic: „Minule som si len tak z haluze kukal na Googli, že Emily Ratajkovski naked…“
Art director: „Jasné, z haluze… a ruka v gacoch…“
***
Dva roky aktívnej spolupráce proste nie sú dôvod na to, aby si si pamätal mená:
Team leader: „Ja tam idem s Ondrušekom.“
Art director: „S kým?“
Team leader: „No… jak sa volá?“
Art director: „Ty si dal Ondra a Markuseka dokopy?“
Team leader: „Rozlišovať medzi Ondrom a Markusekom je prílišný pedantizmus.“
***
Borbély in da haus:
Account: „Marián, uvažuj zajtra v intenciách reality.“
***
Aj ty máš takého klienta?
Art director: „Toto čo je za feedback? Šak oni sú jak náhodný generátor myšienok.“
***
Definícia straty času:
Copywriter: „Peťo si tu kuká holé ženy! Či to sú oblečené? Tak načo to kukáš…“
***
Keď si poznáš kolegu:
Copywriter: „Nemusí to byť rozsiahle, nieže tomu urobíš technický výkres!“
***
Kopivrajter mládenca, pozdravi a rozlúčeňja 2:
Team leader: „PanZani…“
Copywriter: „I s duchom tvojim.“
***
Práceneschopnosť:
Account: „Ale ty si vedúci projektu, ty sa na to musíš pozrieť.“
Copywriter: „Ale já som frustruvaný.“
***
Na hranici zákona:
Traffic: „Ja neviem, či chcem deti… ale keď som videl malého Miša, hneď by som si ho zobral domov a mojkal sa s ním.“
Art director: „Tak ale… to už je divné.“
***
Taký je občas lajf:
Copywriter: „Dneska som taká lenivá, že sa mi nechce byť ani na Facebooku.“
***
Suicídne návštevy:
Art director: „Idem za Svetlom. (kolegova prezývka)“
Copywriter: „Neblázni, v tomto veku?“
***
Wor(l)d freestyle battle:
Art director: „Prečo hovoríš furt oné?“
Copywriter: „Lebo je to tajné a vyprávám v onotajoch.“
***
Kopivrajter mládenca, dumky podvečerné:
Team leader: „Ja nechápem, jak môže reklama fungovať. Mne keď klient povie, že sa im vďaka spotu zdvihli predaje, vždy mám chuť spýtať sa: Fakt?“
***
Keď opisuješ celebritu:
Art director: „Cejnar… to je taký discont Leoš Mareš.“
***
Vyhrážky a varovania:
Traffic: „Jedného dňa tu na niekoho zaútočím!“
***
Definícia pracovného zaradenia:
Account: „Ja nie som account, ja som len človek, čo pozná klienta.“
***
Nacionálna geografia:
Creative director: „Tlamovec je taká ryba, čo má v hube svoje mladé.“
Copywriter: „A keď ju volado zežere, je z nej Kinder vajco?“
***
Nový slogan na tričká:
Creative director: „Najhoršie je vytriezvieť.“
***
Šefino nám to spočítal:
Copywriter: „Ja kvôli tým timesheetom prichádzam o peniaze… čo je finančne nevýhodné.“
***
Keď už si v reklame príliš dlho:
Creative director: „Sa zmení text otčenášu.“
Art director: „Prečo? Boh má nové zmluvné podmienky?“
***
Opis nového klienta:
Creative director: „Francúzi, keď rozprávajú o cestovinách, úplne sa znechutením odťahujú od stola.“
***
Anonymné priznania:
Traffic: „Ja proste… nenávidím maily.“
***
Vyhrážky a varovania 2:
Traffic: „Nehádajte sa mi tu, lebo vás zabijem.“
***
Vzťahy treba definovať:
Account: „Kubo Svetlík kedy dojde?“
Traffic: „A čo som jeho mama?“
***
#doba:
Team leader: „Ja som bol zvyknutý obedovať o 13:00, nie o 11:00.“
Digital: „Čo narobíš… také sú trendy.“
***
Zázraky na počkanie, nemožné do 3 dní:
Art director: „Ja neviem, jak mám to auto urobiť, šak oni ho tam nemajú v inej farbe.“
Account: „Sú Vianoce, rob zázraky!“
***
Z rána na recepcii:
Team leader: „Vladimír, jak sa cítiš po včerajšku?“
Copywriter: „Jak keby som zedol vianočnú atmosféru.“
***
Priateľská výpomoc:
Copywriter 1: „Nechceš sa ísť vyspať?“
Copywriter 2: „Chcem sa ísť zarezať!“
***
Stratili sa darčeky:
Traffic: „A nebola to upratovačka?“
Art director 1: „Šak to je taká milá teta.“
Art director 2: „Milá teta brehy myje!“
***
Láskanie firemného psa:
Art director: „Pokiaľ zvieratká nevydávajú zvuk, je v pohode ich týrať.“
Toto nepotrebuje komentár, dajte si facepalm sami:
KLIENTI
Feedback: „Slová sú OK, ich použitie zmeniť.“
Feedback: „Pri banánoch nepoužívajme slovo pochúťka. Pochúťka je skôr smotanový dezert.“
Feedback: „Poprosím vás vybrať menej hypnotizujúce gifko.“
Feedback: „Podľa odozvy pôsobí spot jednoducho – čo do prevedenia.“
Feedback: „Poprosím vás ten spot o toaletnom papieri začať slovami – Tieto Vianoce budú naozaj čarovné.“
Feedback: „Ten font písma vás poprosím viac marketingovo.“
Feedback: „Nájdite mi k tomu viacej sexy font.“
Feedback: „Aká je to osviežujúca vôňa?“
Za agentúru vám prajem, aby ste si nemysleli, že ste 11. božie prikázanie a dokázali sa pobaviť aj na svoj účet – a za seba vám prajem, aby ste mali tiež okolo seba kolegov, pri ktorých máte miestami pocit, že sú buď na hranici defektu, alebo máte kanceláriu plnú nepochopených géniov.
PF 2018
Kontroverza
Write or die
:) ...
pf aj tebe kontroverzka. ...
Celá debata | RSS tejto debaty