Založ si blog

Archív: december, 2015

Mala sukňu

Mala sukňu a krásne bledé nohy. Mala sukňu a kráčala si mestom, mala sukňu a na nej bodiek dvesto. Mala sukňu, pod ktorou bol svet. Mala sukňu s krásnym dolným lemom, mala sukňu, ktorá dôverne poznala Prečo s Lebom. Mala sukňu ako tulipán a dokonalé lýtka. Mala sukňu po podkolennú jamku, mala sukňu a túžbu sa kamsi so mnou zamknúť. Mala sukňu, pod ňou už nič viac. […]

Pokračovanie článku

Ženské lži

Sú len dve veci v živote muža, ktoré musí nevyhnutne pochopiť, ak sa chce stať plnohodnotným členom spoločnosti – po prvé, že proti vetru sa šťať neoplatí a po druhé, že ak nedokáže klamať žene, tak sa v živote nikdy nikam neposunie. Vyrastal som s mamou a sestrou, bol som za to vďačný, lebo už odmalička som anatómiu dobre prevedeného klamstva mohol empiricky […]

Pokračovanie článku

Ak sa ma spýtaš. . .

Ak sa ma spýtaš, prečo ťa ľúbim, iba myknem plecom. Neviem, ako sa na to odpovedá, ani ktorá odpoveď by mohla byť správna či korektná. Viem iba, že to tak je a že ma to teší. Vidíš, možno to by mohla byť správna odpoveď. Ľúbim ťa, lebo ma to teší. Ak sa ma spýtaš, kedy som bola najšťastnejšia na svete, viem to celkom presne. Keď sme sa stretli druhýkrát a ty si […]

Pokračovanie článku

Hana

Volala sa Hana a mala veľké modré oči. Z tučnučkých líc sa jej na tvári robili nabobtnané pampúšiky. Uprostred mäkkej hlavy mala čierne číro. A na konci každej končatiny rovnaký počet špekačkových prstov. Vypuklé brucho s neestetickým pupkovým gombíkom jej prekrývala biela plachta. Neplakala, len sa uprene dívala okolo seba. Ja som plakala veľmi. Od šťastia a […]

Pokračovanie článku

Dievča z Marsu

Milujem zvuk vlastných podpätkov. Je to znak toho, že už sa blížim. Kráčala som Obchodnou a široko-ďaleko ako jediná klopkala. Bolo ponuro, pred pár hodinami pršalo a zatiahnutá obloha hádzala zvláštne tiene na ošarpané budovy v centre mesta. “Tak ktorý dostanem?” spýtala som sa muža stojaceho pred klenotníctvom. “Ten so smaragdom, jedného dňa,” povedal a otočil […]

Pokračovanie článku

Dáma sa neotáča

Je veľmi skoré ráno. Presne tá časť dňa, keď susedia bývajúci nado mnou zobúdzajú deti do školy, mažú na chleby maslo a celým panelákom sa ozýva: “Ešte 5 minút”. Sedím na posteli obalená perinou, ktorú som pred rokom a pol kupovala v jysku a nie pre seba a premýšľam, či je nevyhnutné, aby som vás tým zaťažovala. Ale pravdepodobne áno, keď už ste sa rozhodli […]

Pokračovanie článku

Je to inak, mami

Prvú polovicu života nám rodičia veľa klamú. Hovoria, že darčeky nosí Ježiško, že peniaze pod vankúšom necháva Zúbková víla, že čokoládové vajíčka znáša zajac a že matematiku v živote využijeme. Druhú polovicu života musíme klamať my im. O tom, že v piatok večer sme boli s kamarátmi na kávu a v kine, namiesto krčmy a tmavého rohu, kde zvykne stáť týpek, […]

Pokračovanie článku

Láska vo vajíčkovom chlebe

“Myslíš, že aj iné mamy chodia takto ráno po rožky?” spýtala som sa môjho brata, keď som mala asi 12 rokov. Začal vtedy chodiť do školy a mal roztomilé tučnučké líca. “Jasné, to robí každá mama,” mykol ramenom. Dnes má môj brat 20 rokov a keď sa náhodou stretneme doma všetci spolu, neveriacky krúti hlavou nad tým, že sa našej mame chce chodiť o pol šiestej […]

Pokračovanie článku

Chcela by som

Chcela by som vrátiť čas. Chcela by som vedieť – prečo? Chcela by som hrať mariáš a byť uznávaná svetom. Chcela by som ťa tu nahú. Chcela by som počuť vzdych. Chcela by som cítiť vlahu, a to tvoje – Nie som z tých! Chcela by som držať hubu. Chcela by som… Ale márne. Chcela by som dostáť sľubu, že jedna druhú navždy máme. Chcela by som cítiť teba. […]

Pokračovanie článku

Neviem si vysvetliť. . .

Neviem si vysvetliť tú schopnosť nespať. Neviem si vysvetliť vôňu mojich perín. Neviem si vysvetliť, ako som mohla prestať Dávať kľúče zvnútra do dverí. Neviem si vysvetliť tvoje dušebôle. Neviem si vysvetliť, kde sa vzal ten plač. Neviem si vysvetliť tie krúžky na stole A za vďaku nehovorím, že “Neni zač”. Neviem si vysvetliť, prečo nie si pri mne. Neviem si […]

Pokračovanie článku
784. deň: Ukrajinci útočili na Krym aj na Tatársko, spôsobili Rusom masívne straty. Okupanti zabíjali civilistov v Černihive

784. deň: Ukrajinci útočili na Krym aj na Tatársko, spôsobili Rusom masívne straty. Okupanti zabíjali civilistov v Černihive

17.04.2024 06:00

Česko podľa premiéra Fialu verí, že napokon zoženie milión kusov munície pre Ukrajinu a po ňom aj ďalší.

Čo chystá Hlas? Saková asi bude nová šéfka strany, Raši zrejme na čele NR SR a Kaliňák na jeho mieste ministra

Čo chystá Hlas? Saková asi bude nová šéfka strany, Raši zrejme na čele NR SR a Kaliňák na jeho mieste ministra

17.04.2024 11:45

V Hlase už majú predstavu o personálnych zmenách po zvolení Petra Pellegriniho za prezidenta. A má Andrej Danko šancu stať sa novým predsedom NR SR?

Prokurátori, ktorí dozorovali prípad vraždy Jána Kuciaka, sa vzdali funkcie

Prokurátori, ktorí dozorovali prípad vraždy Jána Kuciaka, sa vzdali funkcie

17.04.2024 09:45

Prokurátori odchádzajú ku koncu júna.

Fico: Rusi nevrátia Ukrajine anektovaný Krym, mier bude drahý

Fico: Rusi nevrátia Ukrajine anektovaný Krym, mier bude drahý

17.04.2024 11:02

Pomoc pre Ukrajinu by mala byť bilaterálnou vecou, vyhlásil premiér.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 919063x
Priemerná čítanosť článkov: 2872x

Autor blogu

Odkazy