Založ si blog

Superhrdina

Nikto to nedokáže tak ako ty.
Klamať, utekať a vracať sa späť.
Smiať sa mi, že robím drahoty
a mučiť slzami moju dokonalú pleť.

Nie som prvá, ani posledná,
ktorá podľahla tvojmu neskrotnému čaru,
boli nás tisíce dovedna
zmotané na tú rozprávku starú.

O smutnom chlapcovi, ktorý má strach,
bojí sa pavúkov a veľkej lásky,
všetky plány premení na prach
a v zrkadle počíta šediny a vrásky.

Dlho mi trvalo, kým mi to došlo,
ty nie si super – a už vôbec nie hrdina.
Miloval si niekedy niekoho?
Táto otázka ma už roky omína.

Počítam hviezdy a tancujem v tme,
sama, iba s nočným desom.
Je ľahké prijať, že už nie sme.
Ťažšie, že ty chceš všetko, čo nie som.

Svietiš si namodro a je to výsmech.
Narátam do tri a pôjdem preč.
K piatim fázam smútku prirátaj Príbeh
a bacha na ten Damoklov meč.

Visí ti nad hlavou už vážne dlho,
raz ti ňou prejde a bude to fér.
Pred karmou ešte nik nezdrhol,
má moje meno a drží kvér.

Mnohovesmír šialenstva: Polykula

15.09.2024

,,Koľko mužov je príliš veľa mužov?“ spýtala som sa chalanov roztrúsených po verande. Zasmiali sa. V tejto skupine je to veľmi intertextuálny humor. Ale v závere sa budete smiať tiež, sľubujem. Peťo sedel na záhradnej hojdačke s pivom v ruke a díval sa do diaľky. ,,Neviem, záleží, kto sa pýta… ak ty, tak by som povedal, že asi dvesto,“ napil sa. Našla [...]

Napočítam do tri

05.09.2024

Vzduch sa vôbec nehýbal. Okná otvorené na kríž nepomáhali, bolo dusno a horúco. Počula som potichu buchnúť vchodové dvere, ale ani som sa nepostavila. Bolo mi zle. Bola som v tej fáze cyklu, keď vzpriamiť sa znamená olympijský výkon. Ležala som na posteli a z počítača položeného na perine na mňa rozprávali Gilmorky. Nezamýšľala som sa nad tým, prečo prišiel môj [...]

Noční chodci

08.08.2024

Keby sa ľudia viac v noci prechádzali a hľadeli na hviezdy, svet by bol oveľa krajším miestom. Nad tým som premýšľala, keď som si obula tenisky, natiahla kraťasy a veľké neforemné tričko a vybehla v ústrety noci. Tak, ako už 429 dní. Presne tak dlho si držím svoj novoobjavený zvyk. Bez ohľadu na to, v ktorej časti sveta sa nachádzam, kto ma doma čaká alebo aký je deň [...]

Rusko opozícia Navaľnyj pohreb

Streľba v centre Moskvy: Hlásia mŕtvych. Krvavú prestrelku rozpútal mocenský boj miliardárov

18.09.2024 22:28

Podnikatelia v boji o majetok rozpútali prestrelku blízko Kremľa.

covid

Šíri sa nový subvariant koronavírusu, dominantný môže byť o niekoľko týždňov

18.09.2024 22:10

Dostal označenie XEC a sa môže stať dominantným v priebehu niekoľkých týždňov.

Hacker

FBI rozložila ďalšiu veľkú čínsku hackerskú skupinu. Zameriavala sa na západné krajiny

18.09.2024 21:05

Rovnako ako iná rozložená čínska hackerská skupina Volt Typhoon sa aj Flax Typhoon zameriavala na kritickú infraštruktúru v západných krajinách.

Valerie Hayerová, europarlament, europoslankyňa, Obnovme Európu

Tvrdé slová v europarlamente: Odvolanie Šimečku rozprúdilo debaty, Metsolová chce reagovať

18.09.2024 20:45

Režim Roberta Fica opäť raz podkopal demokratické piliere Slovenskej republiky, vyhlásila francúzska europoslankyňa.

kontroverza

Všetko sa to stalo. Niečo naozaj, niečo iba v mojej hlave.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 970175x
Priemerná čítanosť článkov: 2985x

Autor blogu

Odkazy