Založ si blog

Superhrdina

Nikto to nedokáže tak ako ty.
Klamať, utekať a vracať sa späť.
Smiať sa mi, že robím drahoty
a mučiť slzami moju dokonalú pleť.

Nie som prvá, ani posledná,
ktorá podľahla tvojmu neskrotnému čaru,
boli nás tisíce dovedna
zmotané na tú rozprávku starú.

O smutnom chlapcovi, ktorý má strach,
bojí sa pavúkov a veľkej lásky,
všetky plány premení na prach
a v zrkadle počíta šediny a vrásky.

Dlho mi trvalo, kým mi to došlo,
ty nie si super – a už vôbec nie hrdina.
Miloval si niekedy niekoho?
Táto otázka ma už roky omína.

Počítam hviezdy a tancujem v tme,
sama, iba s nočným desom.
Je ľahké prijať, že už nie sme.
Ťažšie, že ty chceš všetko, čo nie som.

Svietiš si namodro a je to výsmech.
Narátam do tri a pôjdem preč.
K piatim fázam smútku prirátaj Príbeh
a bacha na ten Damoklov meč.

Visí ti nad hlavou už vážne dlho,
raz ti ňou prejde a bude to fér.
Pred karmou ešte nik nezdrhol,
má moje meno a drží kvér.

Mnohovesmír šialenstva: Polykula

15.09.2024

,,Koľko mužov je príliš veľa mužov?“ spýtala som sa chalanov roztrúsených po verande. Zasmiali sa. V tejto skupine je to veľmi intertextuálny humor. Ale v závere sa budete smiať tiež, sľubujem. Peťo sedel na záhradnej hojdačke s pivom v ruke a díval sa do diaľky. ,,Neviem, záleží, kto sa pýta… ak ty, tak by som povedal, že asi dvesto,“ napil sa. Našla [...]

Napočítam do tri

05.09.2024

Vzduch sa vôbec nehýbal. Okná otvorené na kríž nepomáhali, bolo dusno a horúco. Počula som potichu buchnúť vchodové dvere, ale ani som sa nepostavila. Bolo mi zle. Bola som v tej fáze cyklu, keď vzpriamiť sa znamená olympijský výkon. Ležala som na posteli a z počítača položeného na perine na mňa rozprávali Gilmorky. Nezamýšľala som sa nad tým, prečo prišiel môj [...]

Noční chodci

08.08.2024

Keby sa ľudia viac v noci prechádzali a hľadeli na hviezdy, svet by bol oveľa krajším miestom. Nad tým som premýšľala, keď som si obula tenisky, natiahla kraťasy a veľké neforemné tričko a vybehla v ústrety noci. Tak, ako už 429 dní. Presne tak dlho si držím svoj novoobjavený zvyk. Bez ohľadu na to, v ktorej časti sveta sa nachádzam, kto ma doma čaká alebo aký je deň [...]

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Europarlament / Europoslanci /

Leyenová predstaví zloženie eurokomisie. V europarlamente si pripomenuli vyčíňanie povodní

16.09.2024 19:57

Europoslanci sa spolu s predstaviteľmi eurokomisie zúčastnia na kľúčovej rozprave o pripravenosti EÚ konať v prípade prírodných katastrof.

Rusko Iževsk škola streľba

Študent v Čeľabinsku zaútočil kladivom na spolužiakov a učiteľov, štyroch zranil

16.09.2024 18:07

Putin označuje takéto incidenty za importované zo Spojených štátov a vinu pripisuje globalizácii.

kontroverza

Všetko sa to stalo. Niečo naozaj, niečo iba v mojej hlave.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 969642x
Priemerná čítanosť článkov: 2984x

Autor blogu

Odkazy