Založ si blog

Tá pravá

,,Vyzeráš ako herečka z nezávislého filmu,“ otvoril balkónové dvere a sadol si oproti mne do kresla.
,,Mal by si mi vrátiť kľúče,“ vyfúkla som dym a odklepla.
,,Nie si rada, že ma vidíš?“ uškrnul sa.
,,Neviem,“ mykla som ramenom.
,,Mám ísť?“ bol tak strašne urážlivý, že som mala chuť kopnúť ho do píštaly.
,,Prečo si prišiel?“ potiahla som si znova.
,,Dlho sme sa nevideli. Chýbala si mi,“ zvážnel.
,,Keď ti človek chýba, tak sa dva mesiace neozývaš? Zaujímavé,“ načiahla som sa po vínový pohár položený na parapete.
,,Mal som toho veľa…“ vzdychol.
,,Skús nejakú menej trápnu výhovorku,“ prekrútila som očami.
,,Prečo piješ?“ ukázal na pohár v mojej ruke.
,,Oslavujem,“ exla som ho.
,,A čo?“ zodvihol obe obočia.
,,Ja a Leo máme dnes výročie,“ vzala som fľašu a naliala si ďalší.
,,A prečo oslavuješ sama?“ ten vážny výraz jeho tváre ma vždy tak trochu desil.
,,Lebo zabudol,“ napila som sa.
,,Dostala si kopačky na výročie?” uskrnul sa.
,,Vlastne hej,” mykla som ramenom.
,,To nie je pekné,“ skonštatoval.
,,Sme len kolegovia,“ mávla som rukou.
,,Ale prosím ťa,“ odfrkol.
,,S ostatnými kolegami tiež výročia neoslavuje,“ pokrčila som plecia a začala mi byť zima. Vždy mi je zima, keď som smutná.
,,Hneváš sa na neho?“ spýtal sa dúfajúc, že pritakám.
,,Nie, nemám sa prečo. Má celkom iné problémy. Veľa práce, šak vieš,“ žmurkla som.
,,To nie je fér, že si taká,“ založil si ruky.
,,Ty mi budeš hovoriť o tom, čo je a nie je fér? Vytiahla som ťa z tvojich mentálnych sračiek, ktorými si sa brodil celý život a nikdy som ti nič nevyčítala, lebo si mi nikdy nič nesľúbil. A potom som od teba chcela jednu jedinú vec za celý ten čas, čo ťa poznám… sľúbil si, že prídeš. Sú to dva mesiace…“ vypila som pohár sladkého bieleho a už ho začala cítiť.
,,Takže sa hneváš na mňa, chápem to správne?“
,,Sľúbil si mi to!“ pozrela som sa na neho s detsky spravodlivou zlosťou.
,,Prepáč.“
,,Na to ti serem,“ nevenovala som mu ani pohľad.
,,Ľúbiš ma ešte?“ spýtal sa naivne.
Rozosmiala som sa.
,,To malo byť nie?“ zháčil sa.
,,Robil si všetko preto, aby som ťa prestala ľúbiť. Viem, že si ma chvíľu mal rád, o tom naozaj nepochybujem. Ale bola som len tvoja záplata na diery po guľkách, ktoré si schytával od reality, nič viac. Trvalo mi dlho, kým som pochopila, že ten román, ktorý som si o nás dvoch zosnovala v hlave, ostane navždy len v nej,“ zapálila som si ďalšiu cigaretu.
,,Ako sa dá len tak prestať ľúbiť?“ spýtal sa smutne.
,,Láska zomiera na nedostatok záujmu. Jebal si na mňa, čo si čakal?“
,,A jeho ľúbiš?“ snažil sa neskriviť žiaden mimický sval.
,,Koho?“ zamračila som sa.
,,Toho chlapa, čo zabudol na výročie,“ odfrkol zlomyseľne.
,,To je celkom iná emócia,“ usmiala som sa.
,,Aká?“
,,Kedysi sa mi strašne páčil. Ťahá mu na 40 a stále vyzerá na 25. Aj sa správa,“ zasmiala som sa. ,,Bola som hotová z jeho rúk. Sú to tie najkrajšie ruky na svete. Navrhla som mu, aby ich dal odliať do silikónu a začal predávať ako fistovacie päste. Veľmi sa mu ten nápad páčil!“ rozosmiala som sa na celý vnútroblok.
,,Kedysi znamená, že už sa ti nepáči?“ zodvihol obe obočia.
,,Aj prvotné pobláznenie zomiera na nezáujem. Sme spolu často. A za ten rok, ktorý teraz oslavujem sama na balkóne plnom špakov, sa nestalo nič. Mám IQ 141, viem, kedy ma má muž v piči. Iba mu bolo zaťažko mi to povedať narovinu. Len mi to, v tomto prípade, príde divné…“
,,Prečo?“
,,Lebo z hľadiska ľavej hemisféry sme dokonalý pár. Ak máme niečo spoločné, je to stopercentná zhoda. Napríklad, obaja kurevsky dobre varíme. Dokonca sa aj znesieme v kuchyni, čo sa nám predtým tiež nezvyklo stávať s inými ľuďmi. Obaja aj radi húlime, čo s tým žraním ide ruka v ruke. Máme radi Marvelky a mačky… no a tak. A zasa vo veciach, v ktorých sa nezhodneme, tak sme dokonalý protipól. Ale vždy sa vieme dohodnúť, lebo jeden z nás v istej fáze vie, že má ustúpiť,“ usmiala som sa.
,,Takže zamilovaná do neho nie si, ale žiť by si s ním chcela?“ zamračil sa.
,,Zamilovanosť je stav na chvíľu. Vie ma rozosmiať ako nikto iný, má otvorenú hlavu, bol by skvelý otec… láska tam kedysi bola, keby chcel, ešte by ju zo mňa vydoloval. Ale on nechce. A asi nikdy nechcel, len som trpela akousi dezilúziou, ktorú mi nevyvracal. Je to zvláštne, ako sa muži boja prísť o ženy, ktoré ani nechcú… nie? Na druhej strane, je fajn, že emócie šli do úzadia, môžem sa na to pozrieť triezvo a zrátať si to. A ja síce nie som bohvieaká v matike, ale vychádza mi, že by sme boli perfektný tandem. Partnerský, priateľský, rodičovský… je to moja druhá polovička. Čo ale ani zďaleka neznamená, že niekedy budem kompletná,“ #plecomyk.
,,Zmenila si sa,“ skonštatoval.
,,Vďakabohu,“ dopila som víno.
,,Chýba mi to dievča, ktoré som poznal predtým, ako si začalo racionalizovať lásku.“
,,To dievča si zatiahol do lesa na sladké reči, bodol do soláru a nechal vykrvácať.“
,,Zatrpkla si?“
,,Dospela som.“
,,Nedospelú som ťa mal radšej,“ povedal uštipačne.
,,Hej, vždy si bol na dievčatká,“ aké požičaj, také vráť.
,,Keby sme ja a on stáli nad pekelnou priepasťou a ty by si jedného z nás mohla zachrániť, ktorého?“ zadíval sa mi do očí.
,,Nebuď debil.“
,,Ktorého?“ zopakoval.
,,Raz sa mi čosi podobné snívalo.“
,,A ako si sa rozhodla?“
Naprázdno som preglgla a začali sa mi potiť oči.
,,Pravá hemisféra je späť. Už môžem ísť,“ usmial sa, pobozkal ma na líce a odišiel.
Občas sa mi stáva, že keď si už myslím, že vyhrávam sama nad sebou, nájde sa lepší súper. Moja druhá hemisféra.
#Dopiče.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 919570x
Priemerná čítanosť článkov: 2874x

Autor blogu

Odkazy