Založ si blog

Šťastné a cynické

Najlepšie sa bilancuje vlastný život, keď sedíš o druhej ráno na schodoch a hľadáš kľúče s rukou po lakeť zaborenou v kabelke. Mrzne ti zadok, lebo byť sexy dnes vyhralo nad tým byť v teple a namiesto toho, aby si si zasvietila mobilom do kabelky, dívaš sa otrávene kamsi do neba a dúfaš, že rukou nahmatáš svojich dvesto kľúčeniek s jedným jediným kľúčom. Je to predsa veľký stoh plastových, kovových a chlpatých nezmyslov, na ktorých nosíš baktérie celého mesta… musí tam niekde byť.

,,Pomôžem ti?“ usmial sa a oprel o studené zábradlie.
,,Nie. Poznáš konšpiráciu o kabelkách?“
,,To teda nepoznám,“ vzdychol.
,,Dámske oblečenie nemá vrecká. Žiadne dámske oblečenie. A ak niektoré má, napríklad džínsy, tak má oveľa menšie vrecká ako pánske oblečenie. Vypadáva ti z nich mobil, kľúče a peňaženku do nich nedostaneš. A to všetko iba preto, aby sme mali dôvod kupovať si kabelky.“
,,To dáva zmysel. Preto sa v nej tak horlivo prehrabuješ?“ zasmial sa.
,,Disponujem mnohými superschopnosťami. Dokážem napríklad stratiť trpezlivosť bez toho, aby som nejakú mala,“ vysypala som obsah kabelky na schody a našla kľúče. A mentolové cigarety, mentolové žuvačky, mentolové cukríky, pero, peňaženku, vizitky, gumičky do vlasov, krém na ruky, štyri balzamy na pery a vreckovky.
,,Toto nosia ženy v kabelkách?“
,,Hej, prostriedky na zníženie neistoty a pár kusov závislostí.“
,,Prečo mentol?“
,,Stimuluje dopamínové receptory, vzniká naň rýchla závislosť a ja som rada závislá,“ upratovala som si rozsypané veci s veľkou gučou kľúčov navlečených na prostredník pravej ruky.
,,Myslel som, že ma aspoň pozdravíš, keď už si šla okolo,“ povedal trochu smutne.
,,Nebol si sám. Usmiala som sa, to by malo stačiť,“ nedívala som sa na neho, bol to taký podcastový druh dialógu.
,,Keď si takáto chladná, je mi čudne,“ milujem, keď sa narcisti hrajú na obete.
,,Ozval si sa pred mesiacom po desiatich rokoch a keď som ťa požiadala, aby si sa ospravedlnil, odmietol si. Čakala som a ani som nemala na čo. Takže neviem, aká si si myslel, že budem. Sprostá jak zamlada? Už nepíšem príbehy sediac v kuchynskom dreze. Už som veľká,“ postavila som sa a oprášila si zadok.
,,Ale veď som sa ozval aj potom…“ odkašľal si.
,,Chceš zato nejakú cenu? Zlatý prostredník za to, ako veľa si ma toho naučil?“ odomykala som vchodové dvere.
,,Čo napríklad?“
,,Vieš, koľko zlomenín zvládne jedno dievčenské srdce? Všetky. A že ak chcem, aby ma ktosi nosil na rukách, mám schudnúť,“ citovala som ho spred mnohých rokov.
,,A že ak sa ťa niekto spýta, ako sa máš a ty tú otázku nenávidíš, máš povedať, že trpíš existenciálnou úzkosťou z nulovej využiteľnosti mužských bradaviek,“ zamrmlal do ticha noci.

Bilancovať vlastný život, kým nie je poruke zdravotnícky pracovník, je vždy debilný nápad. Nakoniec prídete len na to, že na vašom pocite osobnej dôležitosti vôbec nezáleží, pretože sa aj tak len rútite nekonečným časopriestorom na kuse šutru a jedinou pointou vášho života je smrť. Dve generácie po nej si už nikto nebude pamätať, že ste existovali a jediné, čo tu po vás zostane, sú tony mikroplastov v pitnej vode.

A keď ste si to teraz uvedomili, hneď máte menej stresu z toho, že ste ešte nenakúpili darčeky, ktoré len zbytočne podporujú nezmyslený konzum a vašim blízkym urobia aj tak menej dopamínových výbuchov ako majonézový šalát a rezne.

Šťastné & cynické, priatelia ❤️

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 923168x
Priemerná čítanosť článkov: 2885x

Autor blogu

Odkazy