Založ si blog

Patchworková rodina

Niekto by povedal, že stať sa macochou je ťažké. A ja netvrdím, že je to najľahšia vec, aká sa mi v živote stala, ale ak by som si mala vybrať akékoľvek dve deti, ktoré nevyšli zo mňa, ale milujem ich, ako keby áno, boli by to tieto. Takže ak sa pýtate, či to za to stálo – nepochybne. Patchworková rodina je sociologický pojem, ktorý vznikol len nedávno a mne sa naozaj veľmi páči. Je to rodina, ktorá vznikla po tom, čo sa nejaká rozpadla. Takže vy máte deti, váš partner má deti, dáte sa dohromady a spolu s vami aj vaši bývalí partneri, ich súčasní partneri, všetky druhy starých rodičov, tiet, strýkov a ostatných častí spoločenstva, ktoré sa začnú miešať v domnení, že ide o dobro detí. A ja si myslím, že naozaj ide. Nie je nič lepšie, ako mať milujúcich rodičov. A teraz si predstavte, že máte štyroch. A k tomu osem starých rodičov! To neznie až tak zle. Ak nemusíte každú nedeľu navštíviť všetky babky naraz.

,,Idem ako trofej,“ priložila som si k telu červené šaty na ramienka, ,,alebo ako zodpovedná a umiernená osoba?“ priložila som si modré s dlhými rukávmi. ,,Help me!“ dívala som sa na vystresovaného, ale pobaveného Hanka.
,,Ideš hlavne na grilovačku, nechceš si dať niečo pohodlnejšie?“ sadol si na posteľ a posadil si ma na kolená dívajúc sa do môjho šatníka.
,,Nič nie je pohodlnejšie ako šaty. Tak mi niečo vyber,“ pobozkala som ho na líce. Privrel oči a zhlboka sa nadýchol. Bol s nervami v koncoch. Verím, že nie je ľahké si predstaviť dvor plný ľudí, ktorí si o tebe myslia svoje.
,,Mám rád tieto,“ zvesil z vešiaku tmavomodré šaty s bielymi kvetmi a zipsom v dekolte.
,,Dobre,“ prikývla som a začala sa vyzliekať.
,,Počkaj ešte chvíľu,“ povedal, keď som tam stála len v nohavičkách a podprsenke. Chytil ma za boky a položil tvár na moje prsia. ,,Ja tam nechcem ísť,“ zabručal.
,,Bude to zábava,“ pobozkala som ho na čelo a pohladkala po vlasoch.
,,Fakt? Moja bývalá žena s novým frajerom, moja sestra s novým frajerom….“ zvalil sa do postele zúfalo.
,,A ty s novou frajerkou… ktorá vlastne zas až tak nová nie je,“ sadla som si vedľa neho.
,,Mne sa fakt nechce nikomu nič vysvetľovať. Naozaj som nerád za kokota,“ vzdychol.
,,Drž sa dohodnutej verzie, toto nie je priestor na pravdu,“ zasmiala som sa.
,,Neviem, či sa mi chce niečo predstierať…“položil si dlaň na čelo.
,,Sadni si. A počúvaj ma. Robíme to, lebo je to dobré pre deti. Nemôžeme sa navzájom ignorovať navždy. Takže…“
,,Spoznali sme sa na Pohode, potom sme sa náhodne občas niekde stretli, občas sme si napísali a keď som sa rozviedol, dali sme sa dokopy…“ replikoval naučený text.
,,Výborne,“ pobozkala som ho a obliekla sa.

Bol to krásny dom. Dvor dosť veľký na bazén aj na šesť centimetrov zosekaný trávnik. Veľká pergola s grilom a drevenými lavicami. Biele steny s drevenými prvkami a šúpacími dverami, ktoré keď zostali otvorené, vyzeralo to, ako keby kuchyňa nemala dve steny. Pár ľudí už tam bolo, keď sme prišli. Nie veľa, vďakabohu. U Tomáša a Nadi sa stretávala partia zahraničných Slovákov už roky, nebol dôvod meniť túto tradíciu len preto, že polovica partie už spáva s niekým iným. Sme predsa dospelí…
,,Ahojte,“ pozdravil ich Hank.
,,Konečne!“ skríkla Hankova sestra a rozbehla sa k nám. Držala som v ruke veľkú krabicu zákuskov a podala ju Hankovi, keď som videla, ako sa ku mne rúti.
,,Ahoj Saška,“ zasmiala som sa, keď sa mi hodila okolo krku.
,,Cruela je vo vnútri aj s novým frajerom,“ zašepkala.
,,Je hot?“ spýtala som sa a ona prikývla.
,,Nemôžeme ísť domov?“ povedal sa Hank s trpiteľským výrazom v tvári a my sme sa so Sašou rozosmiali, lebo sme ho poznali najlepšie zo všetkých. Vedeli sme, že tam naozaj nechce byť. Ale aj to, že ak tam zostane, stane sa dnes kopa zábavných vecí, o ktorých potom môžeme rozprávať pri vianočnom stole alebo na novoročnej party.
,,Vezmime to do chladničky,“ pozrela som na krabicu, ktorú držal v rukách a obaja sme vedeli, že ak teraz vojdeme dnu, niekoľko párov očí na nás zostane zavesených ako smrad z lacného parfému. ,,Nadýchni sa,“ žmurkla som na neho a spoločne sme prekročili Rubikon. A prah.

Majitelia domu stáli pri linke a dopĺňali jedlo na obložené misy. Hankova bývalá žena stála s pohárom vína pri barovom pulte a muž, ktorý vyzeral ako Hugh Grant sedel vedľa nej a pomaly ju hladkal po chrbte.
,,Ale vitajte!“ usmial sa na nás Tomáš nakladajúci burgre na nerezovú tácku. ,,Idete presne, akurát som rozpálil gril. Ahoj, ja som Tomáš,“ podával mi ruku s grilovacími kliešťami. ,,Ou,“ položil ich na linku.
,,Som Robin, ďakujeme za pozvanie. Máte nádherný dom. A my máme zákusky,“ ukázala som na krabicu, ktorú Hank držal v rukách ako štít.
,,Ďakujem pekne! Nadi, prosím ťa,“ prehodil Tomáš smerom ku svojej žene, tá vzala Hankovi krabicu a pobozkala ho na líce. ,,Vitajte, som Naďa,“ usmiala sa na mňa.
,,Robin,“ zamávala som jej, lebo podať jej ruku bolo nemožné. Kým napratala krabicu do chladničky, Hank sa otočil smerom ku svojej bývalej žene a nasilu sa usmial.
,,Ahojte,“ povedal a jeho bývalka nahodila rovnako strojený úsmev. To je asi rodinná záležitosť alebo čo.
,,Som Lýdia, Hankova bývalá žena,“ podala mi ruku. Hm, pasívna agresivita. Je presne taká, akú ju opisovali… všetci.
,,Som Robin, Hankova súčasná žena,“ žmurkla som a dúfala, že prelomím ľady. Ale Cruela bola odolná voči môjmu šarmu.
,,Toto je Miky, môj… partner,“ urobila krátku prestávku a sympatický Nemec vstal a s úsmevom okolo celej hlavy nám podával ruku.
,,Fakt vyzeráš ako Hugh Grant… a voláš sa Miky… akože Mickeyho modré oči? Omen nomen!“ bola som ohromená touto vesmírnou náhodou. Miky sa zasmial. Vďakabohu, aspoň niekto.
,,Kľud, tohto ti už nedám,“ povedala Lýdia s vážnou tvárou. Nesmial sa nikto okrem mňa.
,,Ale notak, veď to bolo fakt vtipné!“ rozhodila som rukami. ,,Dnes tu budeme na humor asi samé alebo čo,“ žmurkla som na ňu. Nie, nebudeme. Lýdia sa so mnou vôbec nechce hrať.

Sadli sme si s Hankom k jeho sestre a jej novému frajerovi, ktorý nám, vďakabohu, nerozumel.
,,John je enviromentálny právnik, spoznali sme sa na proteste,“ hovorila nadšene a John len sedel a prikyvoval. Nemám rada, keď ľudia hovoria jazykom, ktorým nerozumejú všetci zúčastnení.
,,Skvelé. To sme potrebovali. Manžela číslo dvadsaťosem,“ usmial sa na neho Hank a bol rád, že mu nerozumie.
,,Neprepneme do angličtiny, aby z tohto rozhovoru niečo mal?“ napila som sa zo Sašinho mojita.
,,Ale neblázni, je rád, že nevie, čo trepem väčšinu času… Hej! Tomáš! Ľudia nemajú čo piť!“ zahučala Saša smerom ku grilu.
,,Hneď to napravím,“ zasmial sa a požiadal svoju ženu o džbány miešaných drinkov. Lebo túto situáciu dokáže znesiteľnou urobiť len alkohol.
,,Konečne si nemyslím, že si tento debil vymýšľa. Si skutočná. Neuveriteľné. Počúvam o tebe už od roku…“ zamyslela sa Saša.
,,Pšt! Na pravdu tu nie je priestor, Saška,“ zašepkala som.
,,Ále čo, koho to zaujíma,“ mávla rukou. ,,Ja tú piču nenávidím, odkedy ju poznám, konečne sa jej zbavil,“ dala si veľký hlt zo svojho drinku a usmiala sa na svojho brata.
,,Nepi, Saša, potom veľa rozprávaš,“ povedal Hank a zapálil si cigaretu.
,,Zato ty keď si triezvy, tak držíš bobríka mlčania. Už sa jej neboj, je to trápne,“ vstala a vošla do kuchyne. Po chvíli všetci ostatní z kuchyne vyšli a sadli si na ratanové kreslá k nám.
,,No, ako túto situáciu urobiť ešte trápnejšiu,“ zašomrala si Lýdia popod nos.
,,Asi som sa poliala, dopiče,“ vyšla Saša z domu s červeným vínom na bielej blúzke, ktorú si bez okolkov vyzliekala.
,,A toto je tvoja odpoveď,“ ukázala som na Hankovu sestru a konečne sa zasmial aj niekto iný, než len ja.
,,Dám ti nejaké tričko, poď,“ vstala Naďa od stola a zobrala ju dnu.

Ľudí v medzičase pribúdalo a zapamätať si ich mená dávalo zabrať. Tak som sa na to vykašľala a všetkých volala zlato. Po pár hodinách a o niekoľko drinkov neskôr sa už väčšina ľudí uvoľnene usmievala. Ocitla som sa s Mikym pri stole sama, chvíľu bolo trápne ticho, ale bol to nebojácny gentleman a prisadol si bližšie.
,,Zvláštna situácia, však?“ usmial sa a ťukol svojim pohárom do môjho.
,,Hej, celkom hej. Vyzerá to, že by sme mali vytvoriť nejakú alianciu,“ spomenula som si na článok, ktorý som o patchworkových rodinách čítala.
,,Ja viem, že Lýdia vyzerá ako psí čumák, ale ona fakt nie je zlá. Je len… svojská,“ mykol ramenom a usmial sa.
,,Ja myslím, že pre každého je niekde niekto, kto ho nemôže vystáť, rovnako, ako niekto, kto bez neho nedokáže žiť. A my všetci ti držíme palce, aby si bol to druhé,“ ťukla som pre zmenu ja svojim pohárom o jeho. Miky sa zasmial.
,,Vôbec nie si taká hrozná, ako som si ťa predstavoval,“ zadíval sa na mňa.
,,A ako si si ma predstavoval?“ strčila som si do úst vínnový pagáč. Bol bohovský.
,,Ako jeho krízu stredného veku,“ ukázal bradou na Hanka, ktorý stál s pivom v jednej a kliešťami na mäso v druhej ruke pri grile. ,,Ale, a to pred svojou partnerkou v živote nepriznám, myslím, že si vlastne veľmi milý a zábavný človek,“ zašepkal.
,,Ja o tomto tvojom neakceptovateľnom názore nikomu nepoviem,“ potľapkala som ho po kolene, keď sa k nám prirútila Saša.
,,Toto keby videla Lyda tak vás oboch zabije,“ rozosmiala sa opilecky a spadla vedľa mňa na ratanový gauč ako kabela.
,,Tak jej to nehovor,“ upravila som jej spodný lem sukne, lebo sa jej vyhŕňal.
,,Ty si ale strašne pekný, dopiče. Na čo ťa tá… OSOBA… zbalila?“ spýtala sa Mikyho a ja som sa na neho ospravedlňujúco pozrela.
,,Ďakujem, tebe dnes už nenalejem, ale páči sa mi tvoja energia,“ povedal diplomaticky, postavil sa a šiel kamsi hľadať svoju partnerku. To je inak čo za výraz? Majú spolu firmu? Partnerka je príšerné slovo. Aj status. Také oficiálne a škrobené…
,,Hej! Však je pekný? Nejsom najebaná…“ zamyslela sa Saša sŕkajúc slamkou sangriu.
,,On je pekný a ty definitívne si najebaná,“ položila som si hlavu na jej rameno.
,,Môj brat je s tebou veľmi šťastný,“ štikútla a lovila slamkou kusy pomaranča.
,,Aj ja s ním,“ hrala som sa jej so strapcami na tričku, ktoré jej Naďa požičala po cabernetovom armagedone.
,,Som zvedavá jak dlho jej to vydrží s Mickeyho modrými očami,“ zasmiala sa opilecky.
,,Nechaj tú chuderu žiť,“ pobozkala som ju na líce a keď som vstávala, k nášmu stolu prichádzal John. ,,Take care of her, please,“ usmiala som sa a roztomilý Američan prikývol.

Postavila som sa Hankovi za chrbát a objala ho. Nadýchla som sa jeho vône a on sa inštinktívne vystrel. Milujem, keď je tak blízko, že môžem cítiť jeho pot, parfum aj úzkosti. Otočil sa ku mne a pobozkal ma.
,,Tak čo, maličká, ako sa ti tu páči?“ vlnil sa v rytme akejsi talianskej ľudovky.
,,Tvoja sestra je našrot, tebe už je evidentne tiež dobre a tvoja bývalka sa mi vehementne vyhýba, takže… je to celkom fajn party,“ rozhliadala som sa po dvore plnom ľudí, s ktorými sa rozhodne nevidím naposledy a premýšľala som, či mi to prekáža. Vlastne mi to prišlo ako skvelá sociálna skupina, neviem, čoho sme sa tak báli…
,,Prines mi hrubostenné papriky a urobím ti niečo strašne dobré,“ pobozkal ma na nos a tancoval ďalej.

Vošla som do kuchyne a pri linke nikto okrem Lýdie nestál. Aranžovala syrový tanier a precízne medzi jednotlivé kúsky syra a krekrov ukladala bobule hrozna. Usmiali sme sa na seba. Ja úprimne a ona zo slušnosti.
,,Nemusí to byť čudné,“ otvorila som chladničku.
,,Prosím?“ zodvihla hlavu od svojho OCD.
,,Nemusí to byť čudné. Medzi nami. Ja som vás nerozviedla, zvládli ste to sami. Nie som tvoj súper. Len ti spávam s mužom a kŕmim deti,“ mykla som ramenom a dúfala, že tento vtip ocení. Neocenila. Piči, s touto ženou je to fakt ťažké.
,,To bolo vskutku nevhodné,“ povedala vážne a vyšla s tanierom von.
,,Hej, Bat!“ zakričala som na Hanka a hodila mu papriku.
,,Bat?“ spýtala sa ho Lýdia, keď prechádzala okolo. ,,Prečo Bat?“
,,Cause Im Batmaaan,“ zašepkal jej do ucha a ona sa rozosmiala na celý dvor.
,,Ah, bože, nič hlúpejšie som už roky nepočula,“ položila so smiechom tanier na stôl pod pergolou.
,,Chcelo to len 15 rokov pekla a jeden obskurný rozvod, aby som ťa konečne rozosmial. Oplatilo sa,“ žmurkol na ňu.

Vykladala som z chladničky zákusky, keď sa vrátila dnu pobavená Lýdia.
,,Fakt ho voláš Batman?“ nemohla sa prestať smiať. A keď sa toľko nemračila, bola to vlastne pekná žena.
,,Fakt. Volám ho všelijako… a keď sa smeješ, veľmi ti to pristane,“ ukladala som vedľa seba miniatúry koláčikov, ktoré vyzerali ako umelecké dielo. Keď je jedlo príliš pekné, aby ste ho chceli zjesť, treba sa ním natlačiť do prasknutia – hovorieva moja mama. Lebo verí, že vnútorná krása sa získava krásnym žrádlom. Je to múdra žena, nevravím, že nie.
,,A ako ešte?“ oprela sa dlaňami o pult.
,,Kým máš tento agresívny postoj, nič ti nepoviem,“ pozrela som na jej ruky a ona si ich prekrížila na hrudi. Po chvíli si uvedomila, že má pre zmenu uzavretý postoj, tak si ich strčil do vreciek. ,,Čarovné,“ zasmiala som sa.
,,Hank vravel, že si psychologička. Analyzuješ ľudí aj vo voľnom čase?“ odkašľala si nervózne.
,,Neustále,“ vrátila som zvyšok zákuskov do chladničky.
,,To musí byť vyčerpávajúci život,“ poškriabala sa nervózne na krku.
,,Myslím, že mám skvelý život,“ položila som pred ňu malú kocku z vanilkovej piškóty, s krémom z bielej čokolády a čerstvými malinami na vrchu.
,,Tak ako ho teda voláš?“ spýtala sa s už trochu milším tónom a strčila do koláča dezertnú vidličku.
,,I usually call him Captain, but sometimes I call him Daddy,“ pošepkala som jej do ucha a vyniesla koláče na terasu medzi opitých a dobre sa baviacich ľudí
,,Oh, fuj, snáď vás nepočujú deti,“ povedala zhnusene.
,,Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť,“ zakričala som na ňu so smiechom od dverí.

Dvor bol plný konverzácií. Dívala som sa po okolí a predstavovala si, koľko času sme všetci zabili v nesprávnych vzťahoch. Keby sa Hank a Lýdia nedržali tak tvrdohlavo vo vzťahu bez potenciálu roky, nemohla by teraz Saša sedieť na jej novom frajerovi… preboha!
,,Alexandra!“ pribehla som k nim a zložila ju z Mikyho.
,,Prestaaaaň, wir haben Spass, však Miky?“ zasmiala sa na Nemca a ten len krútil hlavou a bavil sa tiež.
,,Je to intenzívna dáma,“ utieral si vreckovkou pot z čela.
,,Predstavuješ si, že by vás Lýdia videla, čo?“ spýtala som sa ho a on nervózne prikývol. ,,Kde je John?“ rozhliadala som sa po dvore.
,,V posteli. Umrel na slivovicu alebo čo to Tomáš nalieval. Nič nevydržia tí Američania, je mi z nich trápne,“ prekrútila očami.
,,Zato ty ideš bomby,“ zasmiala som sa a vytiahla jej pohár z ruky.
,,Ja som po štyroch rokoch so svojou rodinou, ja mám čo oslavovať. A ty!“ ukázala na Mikyho, ,,keď ti dojde, že hentá je celá zle, zavolaj mi,“ zašepkala.
,,Preboha ťa prosím, nevolaj jej,“ povedala som Mikymu. ,,Čo si Kardsahianka, dopiče? Nemôže jeden chlap prejsť celou rodinou jak civilizačná choroba, je to nechutné,“ podala som jej pohár vody s ľadom.
,,Miky, prosím ťa, nechaj nás na chvíľu,“ usmiala som sa na neho a on vyzeral, že je veľmi rád, že je z tejto koalície prepustený na slobodu.

Hladkala som Sašu po hlave a vedela som, že jej extempóre hovorí viac, než len to, že je rada s rodinou a priateľmi po dlhej dobe.
,,No čo sa deje, Alexa, tell me,“ pobozkala som ju do vlasov a ona si úľavne vydýchla.
,,Neviem, čo so životom a o chvíľu mám 50, kámo,“ chytila ma za stehno.
,,Menuj tri najväčšie problémy, ty kámo,“ zasmiala som sa. Takto ma na terapii nikdy nikto neoslovil, ale uznávam, že by sa mi to páčilo.
,,Mám 47, som trikrát rozvedená a John ma nudí, že by som sa zabila,“ skonštatovala pomerne rýchlo na to, v akom bola stave.
,,Vek nás doženie všetkých, ukecala si troch chlapov, aby si ťa vzali, musíš byť fakt popiči a John nudí každého,“ zhrnula som a Saša sa začala smiať do môjho ramena ako tuleň. ,,To ADHD ti dáva zabrať, Saška,“ láskala som ju po vlasoch ako dieťa.
,,Myslíš, že mám ADHD?“ títo ľudia, čo nevedia, čo im je, sú nekonečne roztomilí…
,,Jop. Ty. Ja. Tvoj brat…“ rozhliadala som sa po dvore. ,,Lýdia má OCD a Miky je sympatický narcista,“ zamávala som mu s úsmevom, kým som o ňom o päť metrov ďalej hovorila pravdu najebanej skorošvagrinej.
,,Takže ty, ja a môj brat sme jeden človek!“ opilci majú nepriestrelnú logiku.
,,Nie, Saška, ja a tvoj brat sme jeden človek. Ty si way more special,“ to definitívne je. Nepoznám nikoho ako je Saša. Je to mess, ktorý človek buď miluje, alebo… nemá zmysel pre humor.

Hank si s tanierom burgrov sadol k nám a zahryzol sa do svojho. Omáčka mu stekala po prstoch a on prežúval s privretými očami a výhľadom na západ slnka.
,,No čo vy sesterstvo putovných nohavíc… čo tu riešite jak pubišky v újebe na celú dedinu?“ hovoril s plnými ústami.
,,Páči sa mi a chcem si ju nechať,“ zavesila sa mi Saša o krk.
,,Tak dobre,“ prikývol a zasmial sa.
,,Dobrú chuť,“ páčilo sa mi, ako mu všetko stekalo po brade a do taniera, vyzeral ako vegánske deti, ktoré prvýkrát jedia hovädzie.
,,Ďakujem, ale stále chcem vedieť, o čom sa bavíte,“ utieral si mastné ústa do servítky a olizoval prsty.
,,O tom, že Saša je stará kurva a nikto jej nie je dosť dobrý,“ pozrela som sa na ňu romanticky a ona mi vyprskla sliny smiechu rovno do ksichtu.
,,Ešteže tu nemajú registrované partnerstvá, lebo nevadí mi, že si mi spávala s kamošom, spoluhráčom, spolužiakom, ani kolegom… ale keby si mi zbalila side chick, tak ma jebne,“ vyložil si nohy, privrel oči a otočil tvár k zapadajúcemu slnku.
,,O koľko lepší večer by to bol, keby tu tí ostatní neboli,“ ľahla si rovnako, ako jej brat.
,,Dajte na seba pozor, hneď sa vrátim,“ vstala som a nechala ich rozjímať o živote.

Pri stole na pergole sedel Tomáš so svojou manželkou v družnej debate s Lýdiou a Mikym.
,,Hej, Robin, ty si aké znamenie?“ spýtala sa Naďa.
,,Bože, tieto ezo sračky,“ zašomrala si popod nos Lýdia.
,,Typická panna,“ povedali sme s Naďou naraz a všetci sa zasmiali. Okrem Lýdie. Samozrejme. ,,Slnko v kozorožcovi, Mesiac vo váhach, ascendent v rybe,“ usmiala som sa na Tomášovu ženu.
,,Aj teba zaujíma astrológia?“ spýtala sa Naďa nadšene, že tu nie je za debila sama.
,,Mám rada veci, ktorými ľudia bežne pohŕdajú v snahe dokázať si, že sú lepší ako ostatní, len preto, že nemajú dušu,“ napila som sa slamkou z pohára, až začala praskať prázdnom. Lýdia na mňa hodila jeden naoko vražedný pohľad, ale keď som sa zasmiala, usmiala sa tiež. Možno sa už jej ľadové kráľovstvo topí.
,,Ideme robiť birth charty?“ udrela oboma dlaňami do stola pani domu a všetci okrem mňa si zložili hlavu do dlaní.
,,Daj papier a pero, Naďa, ideme im urobiť trochu zle,“ hecla som ju a ona vystrelila z drevenej lavice ako keby jej na sporáku niečo horelo.
,,Na!“ podala mi detský skicár a sadu pier. ,,Neviem, ktoré píše, skús.“
,,S kým začneme?“ pozrela som sa po stole.
,,No tak skús so mnou, vešti! Alebo čo to je,“ povedal Tomáš a napísal mi na papier jeho dátum narodenia.
,,Slnko v strelcovi, Mesiac v býkovi, ascendent v rakovi… vy musíte mať úžasný sexuálny život,“ usmiala som sa na Naďu a Tomáš sa hrdo postavil.
,,Hej, vraj jebem lepšie ako Batman,“ zakričal na Hanka. ,,Tvoja žena to povedala… tá súčasná…“ z konca záhrady priletela Tomášovým smerom uhorka, ktorú Hank vybral z burgra.
,,To som rozhodne nepovedala, videl si jeho birth chart? Slnko v baranovi, Mesiac v levovi, ascendent v rakovi? Ha?“ prehodila som si nohu cez nohu.
,,Wáu,“ povedala Tomášova žena uznanlivo a zaskočene.
,,No presne, ďakujem,“ zasmiala som sa.
,,Keby ste nám ešte povedali, čo to znamená,“ rozhodil rukami Tomáš.
,,Že mlč a šúchaj nohami, keď ide o to, kto tu jebe najlepšie, láska,“ zašepkala a s pohľadom upretým na mňa, keď ju jej muž nevidel, imitovala odpadnutie.
,,A mám čo som chcel,“ zasmial sa Tomáš. ,,Miky, si narade!“
,,Nie, nič také,“ pokrútila Lýdia hlavou.
,,Túto tvoju nasrdenú povahu ti robí Slnko v panne, Mesiac v škorpiónovi a ascendent v levovi. To nie je ľahká nálož, nebuď na seba taká zlá…“ napila som sa.
,,A hlavne s týmto combom nebuď zlá na ľudí,“ zasmiala sa zľahka pripitá Naďa, keď si sadala späť ku svojmu mužovi.
,,Odkiaľ vieš, kde mám Mesiac a tie ostatné veci?“
,,Hádam si nemyslíš, že by som s ním žila, kým by som nevedela, s kým žil predtým…“ odfrkla som. ,,Miky, napíš dátum,“ podala som mu skicár a on mi ho so smiechom podal späť.
,,Hm…“ dívala som sa na jeho Big 3 a uvedomila som si, že túto kombináciu som nikdy nevidela.
,,Čo? Ja som pokazený úplne celý?“ zasmial sa.
,,Máš v birth charte iba cardinal sings, to je veľmi nevšedné. Slnko v rakovi, Mesiac v kozorožcovi a ascendent v baranovi… takže vyzeráš ako Hank, cítiš sa ako ja a máš sa stať Naďou… no neviem, starý mój,“ smiala som sa. ,,Ale na tichých sociopatov, čo majú radi poriadok a nevedia sa vysporiadať s vlastnými pocitmi, má Lýdia slabosť, je to good match,“ podpichla som ju.
,,Prestaň sa so mnou baviť, ako keby sme boli nejaké kamarátky. Nie sme. A nebudeme!“ postavila sa a nasrano odišla.
,,Ezo asi nebol dobrý nápad,“ zašepkala pani domu svojmu mužovi.
,,Idem za ňou,“ povedal Miky, ale zastavila som ho.
,,Idem ja, takto sa nemôže správať navždy,“ položila som skicár na stôl.

Vošla som do domu a našla ju horlivo upratovať cudziu kuchyňu. Zatvorila som všetky okná a dvere vedúce na terasu a sadla si na barovú stoličku oproti nasranej Lýdii umývajúcej už beztak čistý riad.
,,Ak sa so mnou potrebuješ štipľavo pohádať, dotoho. Toto je bezpečné miesto. Nie sú tu deti a nikto nás nepočuje. Spusti, nebudeme to musieť absolvovať neskôr,“ povedala som zhovievavo a bola pripravená na všetko.
,,Ja ťa tak strašne neznášam,“ zovrela mokrými rukami kraje kuchynskej linky.
,,Skvelé, čo ešte?“
,,A jeho neznášam ešte viac za to, že ťa priviedol medzi našich priateľov. Našich! Nie tvojich! Toto tu bol môj život,“ drhla pripečenú barbecue omáčku zo spodku hrnca. Nechtami.
,,To OCD ti dáva pocit kontroly v čase, keď žiadnu nemáš. Preto dávaš veci do pravých uhlov a ničíš si manikúru spáleninami, ktoré treba nechať odmočiť,“ hovorila som potichu. Ako vždy, keď chcem, aby ma ľudia naozaj počúvali.
,,Prestaň ma analyzovať!“ hodila napenenú hubku do drezu.
,,Nemôžem, správaš sa ako blázon, je to moja práca,“ ukázala som na ňu. Nesmiala som sa. Ale bolo to naozaj veľmi smiešne. ,,Chýba ti Hank?“
,,Nie, preboha,“ povedala skoro zhnusene.
,,Tak o čo tu ide?“ rozhodila som rukami.
,,Nemal byť šťastný tak skoro. Vyzerám teraz ako piča,“ pozrela na mňa smutne.
,,A ďalej?“ prepla som do terapeutického modu a keby ma teraz videl môj kolega, tak ma zabije za tento konflikt záujmov.
,,Myslím, že ťa majú moje deti radšej ako mňa,“ teraz už premáhala neurotický plač.
,,Dobre. Teraz budeš počúvať fakty, nie domnienky. Okay? Ja som ti muža nevzala, nechcela si ho a ja hej. A ak ťa zaujíma, či sme spolu spali, kým ste boli manželia – a že sa ma to chceš kurva spýtať celý deň – tak nespali. Nevyzeráš ako piča, ak zrovna zúrivo nedrhneš hrniec nechtami. A deti sú v puberte, majú každého radšej ako vlastných rodičov. Ale ja nie som ich mama. Ja som k nim v noci nevstávala, mňa pri pôrode nenatrhli až po lopatky a ani som s nimi nechodila k lekárovi každý týždeň, keď im začala škola. Hneváš sa, lebo si stratila kontrolu nad svojim spoločenským statusom. Proste sa s tým zmier, byť rozvedená nie je najväčšia životná tragédia. Nikto neumrel, len tvoje predstavy o tom, aký by život mal byť. To sa občas stáva. A mimochodom, verím, že v pekle je špeciálne miesto pre ženy, ktoré nepodporujú jedna druhú. Preber si to jak chceš,“ povedala som s kamennou tvárou a bez akejkoľvek emócie. Rovnako, ako hovorím na svojich klientov.
,,A teraz ťa neznášam zato, že sa cítim lepšie,“ zasmiala sa a utierala si nervózne slzy do rukáva.
,,Nechám ťa tu vyriešiť svoje vnútorné poryvy. Mop je v komore,“ usmiala som sa a vyšla von.

Čerstvo prebratý Hank sedel pri stole s ostatnými a fajčil. Hlavy všetkých sa naraz otočili mojim smerom, až som sa musela smiať.
,,Čo ste tam, preboha, robili?“ spýtal sa vydesene.
,,Patchwork,“ mykla som ramenom a naozaj som mala pocit, že sme k sebe zošili dva kusy látky, ktoré budú potrebovať možno pár stehov navyše, ale nervózne matky a húževnaté machochy už literatúre aj životu dokázali, že zvládnu čokoľvek. Aj jedna druhú.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 924671x
Priemerná čítanosť článkov: 2890x

Autor blogu

Odkazy