Založ si blog

Zbohom a ďakujem za ryby

Nemám rada víkendy. Lebo cez víkendy chodím behať sama a síce mám neprekonateľný playlist, nudím sa. Zvykla som si, že sa pri tom s niekým rozprávam. V nedeľu poobede mi začalo byť netypicky zle. Ako keby zo mňa niekto vysával život. Nemohla som zaspať a keď sa mi to konečne v horúčke a vyčerpaní podarilo, niekedy nadránom som sa zobudila na prepotenú plachtu, vankúš aj miestnosť.

 

Vstala som, dala si ľadovú sprchu, lebo Wim Hoff povedal… obula som sa a cestou za Filipom kúpila v kiosku dva čokoládové donuty. Lebo dnes so mnou behá už 40 dní! Presne! A to treba osláviť sacharidom, inak by celá naša snaha o disciplínu mala nejaký zmysel. Vedela som, že dnes toho veľa nenabehám. Mala som horúčku, tieklo mi z nosa a keď som skúsila bežať, dusila som sa jak starý tuberák. Tak som si len povedala, že si dáme donut a ja pôjdem domov. Chcela som ho vidieť. Máme predsa výročie! Alebo teda… výštyridsaťdnie. 

 

Filip sedel na našej lavičke a keď ma uvidel, postavil sa. Vyzeral čudne. Smutne a nervózne.

,,Whats wrong?“ zamračila som sa.
,,Sadni si, prosím ťa,“ ani ma nepozdravil.
,,Radšej nie. Čo je?“ držala som tie donuty v papierovom vrecku akosi strnulejšie.
,,Rád s tebou chodím behať…“
,,Ah, dobrý bože,“ vzdychla som, lebo som presne vedela, čo bude nasledovať.
,,Cez víkend som sa bavil viac ako som mal, čo-to sme popili a ja som v akomsi záchvate nadšenia svojej žene povedal, že mám kamošku, s ktorou chodím behať…“ vysvetľoval a ja už som nič nepočula, len ako mi pulzuje krv v ušiach.
,,To hádam nie…“ dívala som sa na neho a neverila tomu, čo počujem.
,,Mrzí ma to. Neuvedomil som si, že keď nad tebou premýšľam, alebo keď ťa čítam, príliš nepríčetne sa usmievam. Mal som si dať pozor, ale pri tebe je to ťažké. Som tu dnes naposledy, len som ti to chcel povedať,“ mal ruky vo vreckách a vyzeral asi rovnako šokovane ako ja. Teda, myslím si. Lebo ja som bola v šoku len tak trochu. Čakala som, že sa to stane. Vyoverthinkovala som si to už dávno, hádam nenechám ľudí, aby mi ublížili bez adekvátnej prípravy. 
,,Dobre. Tak dík. Za všetok ten čas. Zbohom,“ urobila som dva kroky dozadu.
,,To je všetko?“ vyzeral prekvapene.
,,…a ďakujem za ryby,“ usmiala som sa smutne. Už k tomu nebolo čo dodať.

Otočila som sa, položila donuty v papierovom vrecku na smetiak a rozbehla sa dolu kopcom v takom šprinte, ako ešte nikdy. Dúfala som, že nemám rozviazané šnúrky, lebo keby áno, tak sa rozhodne zabijem.

 

Prišla som domov v rekordnom čase, vbehla do kúpeľne a dávila asi dve hodiny. Lebo emočná dysregulácia a chrípka nie sú ideálne kombo, keď sa rozhodnete robiť tento druh kardia. Či už beh alebo neustále rozchádzanie sa s ľuďmi, s ktorými ste nikdy nespali…

 

Sadla som si do sprchy a pustila na seba studenú. Lebo to Wim Hoff povedal. Sedela som tam, počúvala KoRnov (lebo to zas niekto iný povedal) a dúfala, že nikto nepočuje mňa. O štyri songy neskôr a zistenie, že som asi vytopila kúpeľňu, som sa postavila a skoro modrá od zimy vyšla von. Zabalila som sa do uteráku, sadla si na gauč a len sa bezprízorne pár minút dívala pred seba. Premýšľala som, prečo to vždy nakoniec skončí tak, že ženy svojich mužov nerady vidia šťastných. Všimli ste si? Ak je ona v permanentnej depresii, lebo jej život nie je presne taký, ako by chcela, tak je to jeho vina. A nemá čo byť spokojný. Tobôž nie sám so sebou a už absolútne nie kvôli niekomu, kto sa s ním potí v kopcoch. Chápem to. Len ma to serie. 

 

Občas sa vám v živote stane, že budete s niekým bežať o preteky a potom si uvedomíte, že nebežíte za ním, ale od neho. A niekedy, keď utekáte cez galaxiu, stretávate pri ceste stopárov, s ktorými sa chcete priateliť. Lebo vyzerajú láskavo, múdro, zábavne a bezpečne.

 

Ale pamätajte: Beh je výsostne introvertná aktivita.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

električka snd

Ministerstvo električku popred SND neodmietlo. Divadlo argumentuje garážami a štúdiám neverí

30.04.2024 20:53

Vedenie SND si okrem toho plánuje dať posúdiť výsledky štúdií, na ktoré sa hlavné mesto odvoláva

Covid

EMA požaduje aktualizáciu vakcín proti covidu pred ďalšou očkovacou kampaňou

30.04.2024 20:19

Najrozšírenejším variantom na svete je teraz variant JN.1, ktorý "predbehol" subvariant XBB

Javelin, vojna na Ukrajine, vojaci, raketomet, protitanková strela

Čaputovej poradkyňa: Vláda vníma to, čo sa deje na Ukrajine ako bezpečnostnú hrozbu, rozdiel v porovnaní so susedmi je v rétorike

30.04.2024 19:07

Kobzová tvrdí, že Poľsko sa jednoznačne vybral cestou, „ak chceš mier, priprav sa na vojnu“.

Grécko Rodos požiare lesné ľudia evakuácia

Na ruskej Sibíri sa začína sezóna lesných požiarov

30.04.2024 18:52

Kým na východe Sibíri vyčíňajú lesné požiare, viaceré regióny v jej západnej časti pri hraniciach s Kazachstanom sužujú rozsiahle záplavy.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 923853x
Priemerná čítanosť článkov: 2887x

Autor blogu

Odkazy