Založ si blog

Cesta okolo seba

,,Prečo nespíš?“ zašepkala som.
,,Ty vieš prečo…“ vzdychol si.
,,Lebo Mesiac je v Blížencoch?“ uškrnula som sa.
,,Hej, presne preto,“ usmial si sa tiež. Konečne.
,,No tak vidíš, aspoň raz za to nemôžem ja,“ ležala som vedľa teba a obaja sme sa dívali do stropu.
,,Stále na to nemám čas, maličká,“ zatvoril si oči.
,,Je mi to jedno, nie som tu kvôli tebe,“ pretočila som buľvami a ty si trochu skrivil obočie.
,,A prečo tu si?“
,,Healujem,“ nadýchla som sa zhlboka.
,,Koho?“
,,Seba,“ usmiala som sa. Viac-menej sama na seba.
,,A ako ti to ide?“ spýtal si sa skoro otrávene.
,,Ako všetko, čo robím, ide mi to vynikajúco.“
,,Samozrejme, že sa vôbec pýtam,“ zasmial si sa.
,,Kladieš bezpredmetné otázky, namiesto toho, aby si sa spýtal niečo skutočne dôležité,“ bola som z teba trochu sklamaná.
,,Napríklad čo?“
,,Napríklad – prečo ty nehealuješ sám seba?“
,,Lebo na to nemám čas,“ opäť si vzdychol a ja som si uvedomila, že nemám rada, keď vzdycháš sťažka. Mám rada, keď vzdycháš, lebo sa ti svet, v ktorom si, páči tak veľmi, že nevieš, čo so sebou.
,,Keď padá lietadlo, komu dávaš masku najprv, sebe alebo deťom?“
,,Život nie je padajúce lietadlo…“
,,Fakt?“
,,Hmmm… možno trochu,“ zamyslel si sa.
,,Neumri len preto, lebo nie si schopný nasledovať inštrukcie. Mŕtvy im na nič nebudeš,“ hovorila som pokojne a zhlboka dýchala.
,,A čo mám teda robiť?“ počula som tú rezignáciu v hlase. Si veľmi, veľmi unavený…
,,Venuj si dvadsať minút denne. Iba lež a zhlboka, ale pomaly dýchaj. To je všetko,“ mykla som ramenom.
,,Takže meditácia je odpoveď na všetko?“ počula som, ako si prekrútil očami.
,,Áno, ale ty nemedituj, lebo to ťa, z nejakého dôvodu stresuje. Ty len dýchaj,“ zasmiala som sa.
,,Vkrádaš sa takto do hlavy aj iným ľuďom?“
,,Iba občas a ak je to nevyhnutné,“ priznala som.
,,A komu ešte?“ napol si sánku a ja som sa začala nahlas smiať.
,,Snažíš sa ma tu presvedčiť, že to, že so mnou nehovoríš, je dôsledkom toho, do koľkých hláv sa v noci vkrádam?“ udrela som sa dlaňou do čela.
,,Nič také som nepovedal,“ smrkol si nervózne.
,,Tak prepáč, že si domýšľam. Nevkrádam sa nikam… ak ma niekto vída v snoch, tak je to jeho problém, nie môj,“ mykla som ramenom a znova zavrela oči.
,,Je ťažké sa na niekoho napojiť?“
,,Nie, veď vidíš, že si to zvládol tiež,“ uškrnula som sa.
,,Ale neviem ako…“
,,S tým ti nepomôžem, čo máš vo vnútri svojej hlavy je len tvoje,“ nedokázala som to povedať bez úsmevu na tvári.
,,A prečo sa uškŕňaš, keď to vravíš?!“
,,Lebo je to taký high level tebaklamu, že…“ smiala som sa a teraz už nahlas.
,,Takže moja hlava nie je len moja?“
,,A už nikdy nebude, prepáč,“ otvorila som oči a otočila hlavu tvojim smerom.
,,Neurob tam bordel…“ žmurkal si pomaly a unavene.
,,Ten už tam je. A ja ho upratovať nebudem. Sadnem si na ten špinavý gauč v tvojej amygdale a budem sa pozerať, ako perfektne ti ide zbierať z podlahy svojho vedomia tie rozsypané kusy.“
,,Neviem, či som o pol štvrtej ráno pripravený na takéto farbisté metafory,“ zasmial si sa.
,,Vydaj sa na cestu okolo seba. Zisti, prečo sa cítiš ako sa cítiš a niečo s tým rob. A keď ti sebareflexia a introspekcia nič nepovedia, tak choď na YouTube alebo TikTok a napíš do vyhľadávača Twinflame. A potom mi prídi povedať, či si na tej ceste stretol sám seba,“ naklonila som sa a pobozkala ťa na líce.
,,A teraz už môžem ísť spať?“
,,Nie, zvoní ti budík… WAKE UP!“ skopla som ťa z postele na studenú podlahu, ako si to ty sám robíš už toľké roky. Hnus, čo? Just… stop.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Budova Gymnázia Andreja Sládkoviča v Banskej Bystrici

Kedy sa to skončí? Pre bombovú hrozbu evakuovali ďalšie školy

09.05.2024 16:09

Na dvoch stredných školách muselo byť vo štvrtok prerušené vyučovanie. Dôvodom boli výhražné emaily.

šimkovičová, michelko

Hlas a SNS zhodu nenašli. Hlasovanie o osude FPU je neisté, opozícia hovorí o zoštátnení kultúry

09.05.2024 16:00

Zatiaľ nie je jasné, či sa o návrhu o FPU stihne hlasovať už dnes.

Okudzhava 1999 2r

Storočný Okudžava. Čo odkazuje dnešku ruský bard vyše štvrťstoročia po smrti?

09.05.2024 16:00

Bulat Okudžava by mal dnes sto rokov. V rozhovore, ktorý poskytol Pravde necelý rok pred smrťou, vyslovil dodnes aktuálne myšlienky o Rusku.

Poľsko, NATO

Neveríme, že Putin nezaútočí: Poľsko stavia bunkre a zákopy na hraniciach s Ruskom a Bieloruskom

09.05.2024 15:26, aktualizované: 16:02

Minister obrany dodal, že v stredných a východných vojvodstvách Poľska sú rozmiestnené vojenské jednotky, ktoré poskytujú podporu pohraničnej stráže.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 927136x
Priemerná čítanosť článkov: 2897x

Autor blogu

Odkazy