Založ si blog

(Po)etike

,,Colas Breugnon,“ usmial sa a sadol si vedľa mňa na obrubník pred domom.
,,Už ani neviem, kedy si o mne naposledy niekto myslel, že som dobrý človek,“ odklepávala som si z cigarety do mláky, v ktorej sa zrkadlila koruna stromu.
,,Skoro som zabudol, že niektorým metaforám rozumieš len ty,“ pohladkal ma po chrbte.
,,Ako sa máš, Bruno?“ pobozkala som ho na líce.
,,Čo ja, ale ty sa pochváľ… odkedy randíš so ženáčmi?“ zasmial sa.
,,Stalkuješ ma?“ zamračila som sa na neho.
,,Isteže áno, veď ty si úplne neschopná nájsť si chlapa, ktorý by ti nezničil život,“ krútil hlavou a opieral sa o mokrý múr.

 

,,Kto chce s vlkmi žiť, 
ten nech s nimi vyje. 
Jebať morálne alergie,“
uškrnula som sa.

 

,,Už máš po pracovnej dobe, nesloganuj,“ vybral z vrecka joint a zapálil ho.
,,Prišiel si si so mnou dať brčko?“ zachvátil ma sentiment spred dvoch rokov.
,,Hej, prišiel som trochu pobúriť staromešťanov.“

 

,,Ľudia, čo sa pohoršujú,
by sa mali polepšiť,“
zhlboka som nasala do pľúc trocha imaginácie. 

 

,,Čo som ti pred chvíľou povedal?“ zamračil sa.
,,Nepičuj furt,“ prekrútila som očami.
,,Si smutná z toho programátora? Mám mu dačo vypnúť?“ šťuchol do mňa lakťom.
,,Ale prosím ťa…“ mávla som rukou.
,,Mohli ste byť pekný pár, on je úplne tvoj typ,“ pritakal.
,,Ale ja nie som jeho.“
,,Ani môj si nebola a vidíš,“ mykol ramenom a odhodil špak.

 

,,Sme ako dva špaky.
Ty… a já taky,“
zadívala som sa do diaľky. 

 

,,Vyhorela si?“ trpko sa usmial.
,,Asi hej. Nebaví ma robota. A súkromie nemám,“ privrela som oči unavene.
,,Hneváš sa, že som sa prestal ozývať?“ spýtal sa rozpačito.
,,Nie, chápem to.“
,,Kde sa v tebe berie toľko pochopenia?“

 

,,Co jsem moch‘ vidět,
už jsem viděl.
Úpřimně, není o co stát.
Jestli tě mrazí, obejmi mě,
nebo si zapni termostat,“
recitovala som jeden z Charvátových slamov. 

 

,,Nechcem, aby si sa urazila, ale pripadáš mi hrozne prázdna,“ ľútosť v jeho výraze hovorila sama za seba.
,,Robím v reklame, všetci sme tam takí,“ mykla som ramenom.
,,Je to kvôli tomu? Ničí ťa bravčové pliecko a zľava na toaleťák?“
,,Fatálne ma to prestalo baviť,“ bola som lenivá aj artikulovať.
,,Prečo?“

 

,,Chce to nové kampane,
Tendre, Biznis, Promo!”
Kam idete? Kam, pane?
Ja? Je osem. Idem domov,“
zapálila som si znova. 

 

,,Kam ty na tie veci chodíš?“ krútil hlavou.
,,To som, podľa mňa, vymyslela dakedy dávno nafajčená,“ zasmiala som sa.
,,Čo tvoja knižka? Teda… naša,“ odkašľal si.
,,Nepohla som s tým ani o kúsok. Prestal si ma ľúbiť a zrazu nebolo o čom…“
,,Nikdy som ťa neprestal ľúbiť. Len som už za tebou nechodil.“
,,Asi som podľahla mediálnemu tlaku a potrebujem, aby mi láska bola dokazovaná.“
,,A keď ti zasa niečo hacknem, začneš znova písať?“

 

,,Až utichnou kastaněty
úderů prstů do písmen,
sednu si za svou klávesnici.
Miluju. Píšu. Tedy jsem.“

 

,,Napíš niečo iba pre mňa,“ vstal a pobozkal ma na temeno.
,,Niečo, v čom budeš za dobrého či za zlého?“
,,Hádaj,“ žmurkol, vzal mi ohorok z cigarety a uhasil mi ho o odhalený kúsok stehna.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 922203x
Priemerná čítanosť článkov: 2882x

Autor blogu

Odkazy