Založ si blog

Na pokec s kreatívcami

Nebolo ešte ani osem hodín.
,,Paťka? Zvykneš skladať puzzle?“ spýtala som sa kolegyne pri vedľajšom stole.
,,Uhm, občas, so synom. Prečo?“
,,A stáva sa ti niekedy, že máš len kúsky a potom dostaneš jeden konkrétny a zrazu vieš, kam patria všetky ostatné?“ prižmúrila som oči, ako som si to vizualizovala.
,,Táto schopnosť značí dobre vyvinuté analytické myslenie. U teba nič neobyčajné,“ usmiala sa.
,,Hej.“
,,Dokončila si nejaký obraz?“ spýtala sa so záujmom, s akým túto otázku môžu položiť len absolventi VŠVU.
,,Vlastne hej. Uvedomila si si niekedy, že internet nie je nič viac, len virtuálny mozog? Jedna informácia ovplyvňuje tisíce ďalších. Niekedy sa ti stane, že ak máš jednu, tak máš všetky.“
,,Zaujímavý pohľad,“ uznanlivo kývla hlavou.
,,Ľudia sú zvláštni. House mal pravdu – everybody lies,“ vzdychla som.

Od stola na druhej strane kancelárie sa ozvalo nesúhlasné odfrknutie.
,,Koľkokrát som ti povedal – nepredpokladaj! Nikdy nemôžeš predpokladať zodpovedne konanie ľudí, ľudia sú každý deň iní,“ mykol ramenom Alex.
,,Ako mesiac,“ doskladali sa mi okraje.
,,A že to povedala Moon, to má svoj význam,“ žmurkol.
,,Znamená to teda, že si ľudia zaslúžia iba jednu šancu, ale každý deň?“ spýtala som sa.
Ostalo ticho. Každý z nás sa nad tou otázkou zamyslel po svojom, lebo odpoveď nebude konštantná.
,,Platím ťa ako kreativistu, ale teda, že to dospeje až sem,“ zasmial sa.
,,Vieš čo, Alexy, vytvoril si mi také kreatívne pracovné prostredie, že inak sa mi nedá,“ zasmiala som sa.
,,Ja som sa nad nami dnes zamyslel, my sme tu jaká partička,“ pokrútil hlavou.
,,Liga neohrozených,“ ozval sa Konny láskavo hladiac plyšového jednorožca sediaceho na hŕbe kníh.
,,Nepreháňala by som, ty len nemáš všetky informácie,“ žmurkla som.
,,Nó, inak, to si teraz môžeš povedať na čokoľvek,“ zasmial sa Alex.

Priestorom znela vianočná skladba od Penta…čosi.
,,Ako ste sa mali dievčatká?“ otočil sa k nám Konrád.
,,Ja som mala super víkend, normálne, že super! Po rokoch sa mi kamoška ozvala, príde ma pozrieť, nadšená som,“ rozhadzovala rukami Patrícia. ,,A vy ste sa ako mali, zlatíčka?“
,,Ja som upratovala… najprv skrine, potom život,“ mávla som rukou. ,,Konny?“
,,Ja som sa už tak nudil, že ma skoro porazilo,“ hodil rukou. ,,Moon a ako? Upratané?“ usmial sa.
,,Vieš čo…“ mykla som ramenom.
,,Daj tomu čas. Niektoré veci treba nechať odmočiť,“ žmurkla Paťa.
,,Slogan na dnes vyhráva Patrícia, poďme robiť,“ vzdychla som, uznali sme porážku a ponorili sa do svojich mikrosvetov.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 920949x
Priemerná čítanosť článkov: 2878x

Autor blogu

Odkazy