Založ si blog

Ezokecy o Baranoch

Nemám žiadne kamarátky. Nezostal mi čas ich hľadať, lebo mám plný život ich mužov. A tak občas, aby som tú energiu vyvážila, mi niektorý z nich požičia svoju ženu.

Mnoho mužov v mojom živote malo na mňa vyslovene otcovský vplyv. Možno preto mám dodnes daddy issues. Keď som skončila výšku a spoznala Tima, roky mi opakoval: “Ty si jak ja…” alebo “To jak keby som seba počul v tvojom veku”. Čím som bola staršia, tým viac začal používať: “Šak to jak keby som počul svoju ženu”.

Niekedy sa vám v živote podarí niečo úžasné a vy neviete ako. Napríklad Timovi sa podarilo nájsť si manželku aj druhú ženu, ako mi hovorí odkedy ma pozná, ktoré sú narodené v rovnaký deň. S rozdielom 17-tich rokov. Takže jeho žena má odžité, dofetované, aj odartované viac ako ja.

,,Tvoj muž si našiel dve ženy – jedna vie písať a druhá kresliť… takto to dopadne, keď máš ako cieľ rozprávkový život,” zamyslela som sa, keď sme si s Enie sadli na terasu kaviarne na pobreží.
,,Aj tak zabudne na naše narodky každý rok, verila by si?”
,,Verila, typický lev,” prekrútila som očami a ona sa nahlas zasmiala, pretože moja novoobjavená spiritualita jej pripomína, aké to kedysi dávno bolo, keď sa chodila odbavovať na ezoterické fóra na ľuďoch, ktorí boli príliš hlúpi na to, aby pochopili základné princípy fungovania vesmíru.
,,Timo mi hovoril, že máš nejaký deal s baranmi, tak to som veľmi zvedavá,” ubalila si cigaretu a naklonila sa bližšie ku mne v nadšení z prichádzajúceho príbehu.
,,Ja som na tieto veci nikdy nebola, šak vieš…” prekrútila som skepticky očami.
,,Dobre, kozorožec, tento úvod si odpusti a teraz mi povedz, o čo ide,” smiala sa ďalej.
,,Robila som myšlienkovú mapu k príbehu, v ktorom je 5 postáv a z toho sú 3 barani,” rozhodila som rukami.
,,Oni sa ti niekde v tej knihe aj stretnú?” vytreštila na mňa oči.
,,No uvažovala som o tom, je to kokotina?” zamyslela som sa.
,,Neni, ale Fight club už niekto napísal, drahá,” rozosmiala sa, nahlas a neprestajne, lebo si to predstavovala.
,,Začala som to skúmať a zistila som, že mám asi obsesiu,” mykla som ramenom.
,,Na baranov?” pozrela sa na mňa skoro zhnusene.
,,Excuse me?!” bola som takmer urazená.
,,Veď oni sú takí… jak keby boli na Zemi prvýkrát…” prekrútila očami. ,,Na druhej strane, ty vyzeráš ako stelesnenie uvítacieho výboru pre ľudí, čo sú tu prvýkrát… ja byť nimi, vrátim sa ťa nájsť aj v ďalšom živote.“

Zamyslela som sa a zasmiala.
,,Áno, sú to deti uväznené v telách dospelých chlapov… veľmi, veľmi sexi telách,” vzdychla som.
,,Je pravda, bývajú atraktívni. Ale ukľudni sa, po 40ke im všetkým narastú pupky z piva a váľania sa na gauči,” žmurkla na mňa.
,,No a čo,” mávla som rukou. ,,Big dick energy zvládne aj pupok,” zasmiala som sa.
,,Ahá, toto ťa berie! Teba keď sa niekto spýta Wanna fight? ty si hneď all in, čo?” sŕkala coca colu z papierovej slamky a rozčuľovala sa, že sa jej rozmáča v ústach. Keby sme sa zbavili pár ľudí, nemohli by sa vrátiť späť plastové slamky? Opýtam sa barana…

Slnko zapadalo a ja som vedela, že tu budeme sedieť ešte dlho. Lebo keď je tma, hanbím sa za to, ako sa cítim, o kúsok menej.
,,Nikto nevie bojovať ako barani. Je to také maskulínne. Prijebané. Silné. Mars je nádherná planéta,” usmiala som sa.
,,Bolo ich veľa?”
,,Narátala som ich 8, ale nespala som so všetkými… lebo niektorí boli gayovia…” priznala som a ona sa zasa rozosmiala.
,,Ale ináč keď ide okolo baran, hádžeš rodidlami, čo? Akože, sú šarmantní. Aj múdri. Aj veľmi, veľmi deštruktívni… to sú všetko kvality, ktoré oceňuješ. Okrem toho sú to psychopati… a jak ťa poznám… tak túto vetu ani nedokončím!”
,,Sú to skvelí milenci,” uškrnula som sa a spomenula si na časy najlepšieho sexu v živote.
,,Lebo si potrebujú neustále niečo dokazovať. A nielen sebe, ale aj ostatným,” prekrútila očami.
,,Oni si nepotrebujú dokazovať, oni si chcú dokazovať. A väčšinou si aj dokážu, povedzme si narovinu,” zasmiala som sa.
,,A rozchody boli aké?”
Prekrútila som očami.
,,No a sme doma!” zasmiala sa a zapálila si ďalšiu.
,,Plač, panika, krik, hnus… človek mal pocit, že sa trhá na kusy a chcel sa zabiť… no vravím, čarovné!”
,,Because destruction and attraction have „action“ inside… šak ty si jaký player, to je strašne cool!” smiala sa ďalej.
,,Ty by si mi teraz mala povedať, že sa mám vyhýbať takýmto ľuďom…” pozrela som na ňu vážne.
,,No určite! A čo budeš potom v živote robiť? Koho budeš milovať a nenávidieť? Kto ťa ako jediný bude challengovať? Kto by ti staval vzdušné zámky tak precízne ako oni? A hlavne – kto iný by ťa dokázal skrotiť? Nepripravuj sa o zábavu, máš rada tento druh manipulácie,” mykla ramenom a zadívala sa do diaľky. Vyzerala, že si tiež spomenula na nejakého barana.

,,Zvládne to ten príbeh?” položila som skôr rečnícku otázku.
,,Príbeh zvládne všetko, ale… no počkaj, kto je tretí baran?” pozrela sa na mňa a prepočítavala.
Nepovedala som nič, len som sa usmiala.
,,No ale nekecaj!” rozosmiala sa.
,,Neviem, či naozaj, nemám to potvrdené… ale myslím si,” zasmiala som sa.
,,A on vie, že si to myslíš?”
,,Nevie nič, lebo trucuje furt… jak decko!” vzdychla som.
,,No… asi bude baran,” pritakala. ,,Ale ja som si myslela celý čas, že on bude rak alebo škorpión, nejaká voda…”
,,Že rak alebo škorpión! No grcám,” zapálila som si.
,,Prepáč… a Brunovi sa ospravedlním dodatočne,” náramne sa zabávala. ,,Ako si môžeš byť istá?”
,,Nie som, je to len odhad.”
,,Deryl, Hank aj Bruno… počkaj, idem si to predstaviť v jednej miestnosti…”
,,Som tam tiež, kľačím a mám otvorené ústa?”
A to už sme sa smiali obe a chlapi sediaci pri vedľajšom stole vyzerali, že by sa tiež chceli zapojiť do tejto diskusie, ale nemali dosť odvahy. Asi to neboli barani.

,,Páči sa mi na tebe, že si ochotná nechať sa ovládať, ale iba niekým silnejším. Myslím, že neexistuje silnejšie znamenie, ako baran. Je to prvé znamenie zverokruhu a tak aj chce, aby ho svet videl. Sú súťaživí a chcú vyhrať, vždy…”
,,Áno a to je náhodou veľmi sexi vlastnosť. I like fighters… všeobecne ma moc nebaví, keď si chlapi porovnávajú kokoty, je to také adolescentné… ale pri baranoch by si sa na túto súťaž pozrela v prime time s pukancami v jednej a lubrikantom v druhej ruke, ti hovorím!”
,,Bože, do tohto gang bangu nechoď ani literárne, šak z teba zostane len mastný fľak…” smiala sa.
,,Hej… roztrhali by ma… like animals… “ žmurkla som na ňu.
,,Ty psycho,” bavila sa a ja som mala rada, keď sa smiala.

Introverti sa veľa nesmejú. A introvertné umelkyne sa všeobecne smejú dosť málo. Ale keď introvertný umelec stretne extrovertného, stačí, že mu začne hovoriť o svojich názoroch, postojoch a sexuálnych preferenciách a introverti jasajú nadšením, znechutením a pobavením.

,,Vždy to s nimi bolo náročné. Bolo ich treba naháňať… možno preto som začala behať, aby som ich konečne dobehla.”
,,Alebo predbehla. Kozorožec má väčší nadhľad, díva sa na barana v podstate z výšky… si vezmi, ako vysoko v horách kozorožci žijú… barani sa pasú v undergrounde… ahá, vlastne to je tvoj deal,” zasvietila jej nad hlavou žiarovka.
,,To teda je,” smiala som sa pre zmenu ja.
,,Páči sa ti, že ťa niekto dokáže mentálne aj sexuálne zdeštruovať a ty máš stále pocit, že si lepšia jak on, že?”
,,Hej.”
,,Majú tí muži aj niečo iné spoločné okrem miesta v tvojom promiskuitnom srdci a série dickpicov, ktoré ti poslali?”
,,Všetci sú výnimoční šachisti. Všetci sú ženatí. A robia veľmi pekné deti. Sú veľmi atraktívni. Bývajú z ľudí nesmierne unavení. Všetci majú úzko špecifikované pracovné pozície, ktoré nerobí veľa ľudí. A milujú spôsob, akým viem milovať a nenávidia spôsob, akým mi ľudia kvôli tomu ubližujú,” usmiala som sa.
,,Neviem, ako chceš napísať príbeh, v ktorom sa stretnú v jednej miestnosti… Hank by na teba hučal, aby si poslala Bruna do piče, Bruno by na teba hučal, aby si poslala do piče Hanka a Deryl by sa smial a povedal, že máš poslať do piče ich oboch, lebo on tu bol prvý, takže je najlepší. Bruno by ho vyviedol z omylu na dva kliky a Hank by asi niekomu z nich len tak cvične najebal, aby sa zbavil prebytočného Marsu… divoký západ. Bola by si nadšená! Treba ich najebať do jednej miestnosti s basou piva aj v reale a uvidíme,” zasmiala sa.
,,Keď sú opití, sú iní… takí milší. Láskavejší. A bažiaci po fotke mojich ceckov,” uvedomila som si, koľko obsahu majú tieto databázy.
,,Cecky chce baran vidieť, či je triezvy alebo nie,” mykla ramenom. ,,Inak neviem, prečo je to baran… to sú takí zvlčilí ľudia…” zamyslela sa.
,,To mi ani nenapadlo! Hej… vlky kam sa kukneš…” spominala som na ľudí, ktorí mali vlky na mikinách, spacích tričkách, na nálepkách notebookov, kľúčenkách, aj v hlavách.
,,Veď tebe sa vlastne hlavne to páčilo, ty líška,” usmiala sa.
,,Myslíš?”
,,Ochočiť si vlka znie zaujímavejšie ako ochočiť barana, nie?”
,,Pravda,” usmiala som sa.
,,Niekedy je ťažké nájsť dôvod, prečo chceme, aby nás niekto mal rád. Lebo ten dôvod síce vždy existuje, ale nie vždy ho dokážeme nájsť. Možno ťa priťahujú barani pre ich tvrdohlavosť, intelekt alebo silu. Ale možno – a naozaj len možno – miluješ ten pocit exkluzivity, keď sa do teba zamiluje samotár. Lebo to sa nedeje často, títo ľudia sú radi sami a ty si… no… vieš,” zasmiala sa.
,,…a ja som zase rada sama s nimi,” rozhodila som rukami a spomenula si na všetky tie chvíle, keď ma nejaký baran zdeštruoval a odišiel. A potom sa vrátil, aby sa presvedčil, či som tie na atómy rozjebané kusy osobnosti pozbierala z podlahy všetky. Bývalo to krásne. Lebo nikto nemiluje pôsobivé deštrukcia viac ako ja. Snáď už len barani.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 919893x
Priemerná čítanosť článkov: 2875x

Autor blogu

Odkazy