Československo je v mnohých ohľadoch výnimočná „krajina“. Nielen preto, že sa tu všetci horlivo snažíme mať sa zle, aby sme sa následne mohli ešte horlivejšie sťažovať na internetoch, ale možno by vás ani nenapadlo, že patríme medzi najkatívnejšie krajiny na sociálnych sieťach na svete.
Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn či Snapchat – pre všetky tieto sociálne siete sú Česko a Slovensko testovacou krajinou. Čo to znamená? Že vzhľadom na počet obyvateľov sme na sieťach nesmierne aktívni a preto nové funkcie týchto sociálnych sietí vidíme a skúšame medzi prvými na svete. To nie je pozitívne, hoci to tak môže pôsobiť – pretože ak ste niekto, koho sociálne siete živia, môže sa vám vďaka tomu stať, že zrazu prídete o sledujúcich (pretože sa zmenil algoritmus) a vaš denný chlebíček zrazu neexistuje. Alebo zaplatíte za zobrazenie reklamy horibilné peniaze a zistíte, že ju videlo len 5 a pol človeka (pretože sa menili podmienky používania). Prípadne vám často zrušia účet so státisícami followerov bez toho, aby vám povedali dôvod. Váš účet na sieťach totiž nie je váš. A keby ste čítali obchodné podmienky, vedeli by ste to. Váš účet patrí Facebooku, Googli, Instagramu, TikToku, YouTubu či iným platformám. A tie majú nárok na to, aby vás vypli. Len tak.
A s čímsi podobným sa aktuálne na československom internete morduje dievčina, ktorá si hovorí Shopaholic Adel. Zámerne nepíšem „influencerka“, lebo na to, aby ste mohli byť influencerom, musíte mať spoluprácu s nejakou značkou. A tú ona nemá, pretože tak vytreté značky, aby spolupracovali s psychicky narušenou a mentálne retardovanou dievčinou, nemáme ani na Slovensku a v Čechách. Ju síce nevypli siete, ale ľudia, nuž ale – prašť jako uhoď.
Český bizár bol vždy oveľa masívnejší, silnejší a zaujímavejší, ako ten slovenský. My sme si tu vystačili na pár rokov s Meliškom, Mojsejovou a Ružou z Topoľčian a už sme na nich pomaly aj pozabúdali. Česi ale hrajú inú ligu bizáru.
Shopaholic Adel je dievča s mentálnou retardáciou (údajne, ale podľa mňa je len #sprostápičaklamárska), ktorá vytvára videá na sociálne siete, v ktorých buď pozerá Disney+ a mlčí, alebo žobre o peniaze od detí, ktoré sa na ňu pozerajú (a tie jej ich aj posielajú), alebo nadáva svojim fanúšikom do debilov, prípadne vás psychicky vydiera, klame, plače, rúca sa a na ďalší deň zas heoricky tvrdí, že nás má všetkých u prdele.
Skupina českých influencerov, ktorým sa nepáčilo, že tento bizár mal v šialene krátkom čase viac ako 200-tisíc fanúšikov (na to chudáci influenceri niektorí robia aj celé roky a aj tak sa k tomuto číslu nedopracujú). Jemnocitných Čechov, ktorí svoj život trávia hraním hier, líčením sa pred kamerou alebo nejakou inou, do neba volajúcou pičovinou, sa to dotklo natoľko, že retarďáčku začali verejne bojkotovať. A tá sa z toho zrútila.
Sociálne siete nikdy nemali za cieľ spájať vás s tými, ktorých máte radi, alebo vás pozdvihnúť na duchu. Ich cieľom bolo zistiť, koľko z vašich príbuzných sú rasisti, ktorá vaša spolužiačka je už vydatá a tehotná, aby ste ju mohli vy single chudery, čo ste si pokupovali veľké smradľavé psy a malé trápne kabelky, nenávidieť… prípadne sú siete dobré na to, aby ste zabili čas na záchode, lebo na písmenká na šampónoch aj tak nikto nevidí. Nikto v čase, keď siete začínali, nemohol však očakávať, že jedného dňa vytvoria tisíce pracovných pozícií pre social media managerov a milióny pracovných pozícií pre autorov obsahu, ktorý je síce o hovne, ale deti majú poruchu pozornosti (a už to vyzerá, že aj intelektu) a kukať sa na to aj tak budú.
Shopaholic Adel sa stala jedným z fenoménov dnešnej doby. Nie preto, že by bola šikovná. Ale preto, že dokázala spojiť celý československý „tvorivý internet“ proti sebe. Nechala sa vylúčiť so spoločenstva, pretože starí, chorí a retardovaní musia ísť ako prví. Neviem, či je to celkom fér vo svete, kde Plačková zakladá instagram svoju nenarodenému decku, ale okey.
Adéla prišla o 80-tisíc fanúšikov v priebehu 4 dní. To je šialené číslo. Nielen z jej pohľadu, ako „tvorcu obsahu“, ktorý tak prichádza teoreticky o peniaze (o tie by však skutočne prišla až vtedy, keby ľudia nepozerali jej videá – a to oni pozerajú), ale takto obrovskú antikampaň na nepolitického kandidáta, si československý internet skutočne nepamätá.
Čím Adéla nasrala Čechov a čo o nej vlastne naozaj vieme?
– Je to chronická klamárka, po sledovaní jej streamov by ste boli často zmätení – vyvracia jedno tvrdenie druhým
– Je agresívna a vulgárna na deti, ktoré jej posielajú peniaze svojich rodičov
– Psychicky vydiera na oveľa vyššom leveli ako Amber Heard
– Falšuje dokumenty a vyhráža sa nimi ľuďom, ktorí jej dali unfollow
– Neprávom pošpiňuje a ohovára svoju rodinu
– Psychicky (a vraj aj fyzicky) týra svojho partnera Davida, ktorý je navyše podľa internetových detektívov závislý na pervitíne
Je teda to, čo sa aktuálne deje na sociálnych sieťach, kyberšikana? Áno aj nie. Určite je kyberšikanou to, že ľuďom praskli nervy a začali Adéle do správ písať, aby už konečne zdochla. Vzhľadom k jej labilite považujem za pravdepodobné, že sa jedného dňa obesí a nie je celkom dobré pre vašu karmu mať v tom prsty.
Adéla však tvrdí, že kyberšikanou je, že jej ľudia dávaju unfollow a inšpirujú k tomu aj ďalších ľudí na sociálnych sieťach. To určite nie je kyberšikana, to sú posledné kúsky zdravého rozumu, ktoré Česi pozbierali.
Predstavte si situáciu: Ste YouTuber. Máte 20 rokov a vašou prácou je nakrúcať videá. Nemáte dosah na to, kto sa na ne díva – zapnúť si ich môžu starší aj mladší. Váš obsah je, napríklad, o hraní počítačových hier alebo o nakupovaní značkového oblečenia, ktoré potom svojim divákom ukazujete. A zrazu príde k situácii, kedy sa váš prejav prirodzene zmení – lebo ľudia predsa dospievajú, starnú a prehodnocujú svoj život. Začnete tvoriť iný obsah, zmení sa vaša rétorika, niekde ste možno vulgárnejší alebo ste namiesto hier začali točiť videá o nových sexuálnych pomôckach. To vám predsa nik nemôže mať zazlé – je to váš channel, váš obsah, nesie vaše meno. Avšak mamičky, babičky a rôzne iné -ičky vás začnú v správach otravovať, že kazíte ich deti a že váš obsah má veľký dopad na to, ako sa vyvíja generácia súčasných malých detí a pubertiakov. Vtedy sa ako YouTuber na to pozriete, zamračíte čelo a pošlete tie matky do piče. Lebo to, čo robia vaše deti na internete, je váš problém. Nie je to problém tvorcov obsahu.
A tak sa títo YouTuberi spojili a povedali si, že ak ich divoké strieľačkové hry niekomu ničia zdravý vývoj, čo teda robí so zdravým vývojom „našich detí“ retardovaná nezamestnaná čúza, ktorá od nich žobre peniaze z rodičovskej kreditky, aby si potom jej frajer išiel kúpiť piko? A takto, milé deti, vznikla unfollow kampaň a hashtag #SrpenBezAdel.
Ak ste sa dočítali až sem, gratulujem vám. Pointu ste mali totiž už v názve článku.
Ako vyriešiť kyberšikanu? Nepúšťať deti a retardov na internet. Aké ľahké, že? 🙂
sledujem tú kauzu okolo Adel a vcelku... ...
A na to musíš odpovedať hejtom ? Nešlo to bez... ...
Vaše videnie "skutočnosti". Na... ...
Na internete je Ceskoslovensko jedna krajina.... ...
Československo je až tak výnimočná krajina, že... ...
Celá debata | RSS tejto debaty