Založ si blog

Vlk a zajac

Zajačica sa prechádzala lesom a krútila zadkom na všetky svetové strany. Pri hustom kríku na moment zastala a začula čiesi horekovanie. Prekročila hranicu zarastenej húštiny a prišla k rafinovane vykopanej pasci za ňou.
,,Ahoj,” pozrela sa dolu a mrzutý vlk si lízal otvorenú ranu na prednej labe.
,,Ale ale, mäsko,” zadíval sa na zajačicu a s krvácajúcou nohou vybehol po hlinených stenách pasce a ceril zuby.
,,Preboha, prečo to robíš?” dívala sa s kožuchom špinavým od krvi ich oboch, ako ju škrabol, keď sa sklonila, aby na neho lepšie videla.
,,Som dravec a ty korisť, čomu sa čuduješ?” sedel jej chrbtom a lízal si aj druhú doráňanú labu. Nástrahy vytvorené človekom boli všade okolo a pri akomkoľvek vlkovom pokuse vyliezť z pasce, dostal ďalší a ďalší škrabanec.
,,Ja som ti prišla pomôcť, prestaň,” mávla zajačica rukou a skočila dolu k vlkovi medzi ostré kusy dreva, na ktoré sa toľko nabodával. ,,Poď, skúsime to spolu,” postavila sa k jednému kusu dreva na konci zakončenému ostrým hrotom a sklonila sa.
Vlk stál chvíľu za ňou a díval sa, čo to dievča robí.
,,Vieš, kde si?”
,,V Lese pri Orione, ja viem,” mávla rukou. ,,Pomôžeš mi už?”
,,Si v jame, z ktorej sa nedá ujsť, so zraneným a hladným dravcom. Naozaj si myslíš, že to môžeš prežiť?” uškŕňal sa na ňu a čím bol bližšie, tým väčšie zuby mal.
Zajačica pustila hrubý drevený oštep, oprášila si ruky a šla mu naproti.
,,Chceš ma zabiť, lebo si hladný alebo preto, lebo vlky by mali dáviť zajace?” spýtala sa a sadla do tureckého sedu oproti nemu, chrbtom sa opierajúc o jedno z driev.
,,Lebo som sa rozhodol,” povedal vlk a vyhodenie z konceptu mu teda vôbec nepristalo.
,,Ale ja by som tu s tebou rada chvíľu ostala, ak smiem,” mykla ramenom.
,,Prečo?”
,,Lebo si tu dlho sám,” usmiala sa, vstala a začala podhrabávať zem okolo drevených zbraní, aby po nich s vlkom mohli vyjsť hore a on sa nemusel stále pri pokuse o útek nabodávať.
Posledné dva jej pomohol vytiahnuť zo zeme.
Zajačica vybehla po drevách hore a otočila sa za vlkom, aby mu podala labu, keď mal dve zo štyroch zranené.
Sedel v rohu jamy a lízal si krvácajúce šrámy.
,,No ideš?” otočila sa s úsmevom.
,,Kam?” spýtal sa nechápavo.
,,Ako kam? No von. Poď, veď ti pomôžem,” mávla na neho.
,,Ale ja som nikdy nepovedal, že chcem ísť von,” pozrel sa na ňu a jej oči prestali svietiť. ,,Skočila si sem sama,” znel smutne, ale rozvážne. ,,Bolo fajn, keď si tu bola, ale ja s tebou nikam ísť nechcem, tu mi je doma,” povedal pokojne.
,,A prečo si mi to… to naozaj?” začudovala sa, keď sa pozrela na mozole na svojich labách a tie haldy dreva, ktoré ako obrie triesky vytrhávala z jeho kožuchu.
,,Naozaj.”
,,Tebe je tam dobre?” zamračila sa.
,,Zvykol som si.”
,,Ale nemusíš tam byť.”
,,Ale som tu doma.”
,,Nemusíš byť,” pozerala sa na neho a nerozumela tomu, že jej nechce rozumieť.
,,Chytil som sa sem. Bola to moja vina,” sklonil zrak.
,,Takže ty… ty nechceš von?” dlhé zajačie mihalnice jej klipkali v snahe neplakať.
Pokrútil hlavou.
Prikývla a dívala sa bezprízorne bez seba, kým ustupovala od okraja jamy.
,,Hej, zajac!” zakričal vlk.
,,Áno?” sadla si meter od kraja jeho priepasti a pozerala sa nechápavo do diaľky.
,,Prepáč, že ťa nepotrebujem,” povedal. Tvrdo a ľútostivo zároveň.
Zajačica sa postavila, prešla k veľkému opadanému dubu kúsok od vlkovej priepasti a schúlila sa ku kmeňu.
,,Prepáč, že ja teba áno,” povedala a prikryla sa opadanými listami jesene, ktorá vedela o všetkom…

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Zlodejka ticha

03.03.2024

Každý, okrem teba, má rád ticho. Nepoznám nikoho, kto by ho neznášal viac ako ty. A ani nepoznám nikoho, kto by ho mal radšej ako ja. Mám ticho tak rád, že za ním často utekám aj pred ľuďmi, na ktorých mi záleží. Občas si rád sadnem na lavičku nad mesto a tvárim sa, že je to tá z La La Landu. Posadím sa tam a keby som vedel hompáľať nohami tak ako ty, robil by som [...]

Feťáci lásky

26.02.2024

S ľudstvom som to vzdal už dávno. Ako terapeut by som čosi také nemal hovoriť, ale keďže som to s vami vzdal, nezáleží mi na tom, čo si o tom myslíte. Na ľuďoch mi vadia 2 veci – že nevedia, čo chcú a ak to náhodou vedia, tak to, čo chcú, je tak primitívne, že sa tým ani neoplatí zaoberať. V skutočnosti nemám rád ani Robin. Nedávno som jej to povedal a bola [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 911741x
Priemerná čítanosť článkov: 2867x

Autor blogu

Odkazy