Založ si blog

Eva(njelium) podľa Adama: Miluj ma ne(eko)logicky

Nepoznám nikoho, kto by rád vynášal smeti. Pritom, je to naozaj jednoduchý úkon – každý z nás chodí denne von z bytu, ak je mobilný a zamestnaný. Napriek tomu, keď zbieham schody, s nevôľou sa dívam na veľké vrece odpadkov pred dverami, ako keby som verila tomu, že niekto zo susedov sa stane cez noc gentlemanom a vynesie to za mňa. Lebo nosenie smetí je mužská robota. A ja muža nemám. Nemala by som teda asi ani produkovať odpad.

Zbehla som dolu a vzala so sebou aj igelitku plnú šiat, ktoré som už nechcela nosiť a vravela som si, že možno niekto ešte bude chcieť.
Pri čiernom komunálnom stál chlap v šedej mikine. Usmiala som sa, dúfajúc, že mi to vrece vezme a vhodí ho dnu namiesto mňa.
A on to, čuduj sa svete, urobil.
,,Ďakujem,“ venovala som mu ďalší úsmev.
,,Nemáte začo,“ usmial sa tiež. Introvertne, zaskočene, roztomilo.
Položila som igelitku so šatami vedľa smetiaku a on sa na ňu zadíval. Vytiahol z nej ružové boá a neveriacky sa na mňa pozrel.
,,Je to rekvizita z kamoškinej rozlúčky so slobodou, ktorú už nikto nebude potrebovať,“ mykla som ramenom.
,,Ak uvidím bezdomovca v tomto, budem mať najkrajšie sviatky v živote,“ rozosmial sa a dal ružové páperie naspäť do tašky.
,,Aj bezdomovci môžu chcieť mať štýl!“ povedala som razantne.
,,Nechcete šálku čaju?“ uškrnul sa.
,,Nepijem čaj. Ale dala by som si kakao.“
,,Tu vedľa je…“
,,La putika, viem. Aj ja tam rada chodím,“ povedala som a v hlave si už predstavovala, ako si ho vezmem, kam budú naše deti chodiť do školy a ako nazveme psa. Mimochodom, Darwin. A bude to labrador. Len keby ste chceli vedieť!

Sadli sme si ku stolu, rozprávali sa a od prvej chvíle, ako som sa na neho pozrela, som mala pocit, že s ním potrebujem tráviť čas. Nie, že by som chcela. Potrebovala som to. Bytostne.
,,Mimochodom, ešte sme sa nepredstavili,“ usmial sa. ,,Som Adam, veľmi ma teší,“ podával mi ruku cez stôl ponad šálky s kakaom.
,,No tak to si robíš piču!“ vyšlo zo mňa ako z pravej dámy a Adam sa tak rozosmial, že mu tiekli slzy.

Na Štedrý deň pri smetiaku stretla Eva svojho Adama.
A žili šťastne, až kým…

***

,,Neverím, že už je to rok,“ spýtal sa ma dnes, keď v ruke držal veľké čierne vrece plné smetí.
,,Ani ja nie,“ márne som zadržiavala plač.
,,Som len na skok, ja…“
,,Ja viem,“ usmiala som sa nasilu. ,,Je Štedrý deň, človek by mal byť s tými najbližšími.“
,,To som teraz,“ vzal ma za ruku a pritiahol si ma bližšie.
Vrecko jeho nohavíc neprestajne vibrovalo.
,,Tvoja frajerka si to nemyslí. Bež už,“ pobozkala som ho na líce.
,,Chcel by som ostať, ale…“
,,Ja viem. To nič. Pekné sviatky, Adam.“
,,Pekné sviatky, Eva.“

Pobozkal ma a ja som sa dívajúc na jeho vzďaľujúci sa chrbát začala pýtať sama seba, akú trvanlivosť môže mať láska, ktorej sprievodným javom je vynášanie smetí trikrát denne a závan rozkladajúcich sa zvyškov z čínskej reštiky sídliacej za rohom…

***

A tak som sa rozhodla, že vám o tom budem rozprávať. Rozsiahlo a často.
O Adamovi, Eve a ich súkromnom raji pri kontajneri na plasty, ktoré vydržia na svete tak dlho, ako ich láska.
Navždy.

Bež ako o život

11.06.2024

Nerada mením svoje zvyky. Keď sa v niečom udomácnim, očakávam, že to tak zostane navždy. Či už ide o vzťahy, jedlo alebo bežecké trate. Keď som pred rokom naposledy bežala po tejto dráhe, položila som donuty na smetiak a rozlúčila sa s Filipom. Jeho žene sa nepáčilo, že chodí behať s niekým, kto má prsia, tak sa prišiel rozlúčiť. Je to valídny argument. Nebola som [...]

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Nitra, Kynek, záplavy

V Nitre opäť vytopilo Kynek aj mestské kúpalisko

16.06.2024 19:55

Prívalový dážď, ktorý v noci zo soboty na nedeľu zasiahol Nitru, spôsobil po nedávnych záplavách ďalšie problémy.

Donald Trump

Trump označil Zelenského za najlepšieho predajcu všetkých čias: Len čo odišiel so 60 miliardami, už si pýta ďalšie, treba to zastaviť

16.06.2024 17:25

Americký exprezident Donald Trump sa v noci na nedeľu sťažoval, že žiadosti Ukrajiny o podporu od Spojených štátov "nemajú konca".

Kaaba, Veľká mešita, hadž

Púť do Mekky má už najmenej 19 obetí. Teploty stúpajú nad štyridsiatku

16.06.2024 17:09

V Mekke panujú v posledných dňoch vysoké teploty, ktoré sa dostali aj nad 45 stupňov.

kalinák

Šéf NR SR stále chýba. Čaká sa na Fica? Kaliňák: Nejde o dohodu medzi SNS a Hlasom, Pellegrini odišiel, situácia sa zmenila

16.06.2024 17:00

Kaliňák zatiaľ nepočul o žiadnych personálnych zmenách v koalícii. Pellegriniho už do koaličnej zostavy nepočíta.

kontroverza

I know the voices in my head aren’t real, but sometimes their ideas are absolutely awesome.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 321
Celková čítanosť: 941062x
Priemerná čítanosť článkov: 2932x

Autor blogu

Odkazy