Založ si blog

Friends with(out) benefits

Kúpila som si farbu na vlasy. Viete, čo to znamená, však? Nové vlasy, nový život, nové plány… A tak som začala premýšľať, či by aj o mne Majk Spirit mohol povedať, že som nový človek. Ak by o mne niekedy Majk Spirit hovoril, dajte mi vedieť, zapíšem si do denníčka.

Mám zato, že človeka tvoria jeho hodnoty. A tie moje sa rozhodne rokmi absolútne nezmenili. Vždy bolo pre mňa na prvom mieste priateľstvo. Pred láskou, hoci je dôležitá a aj pred rodinou, hoci ju milujem. Naozaj si myslím, že ak dvaja ľudia nie sú priatelia, tak si nebudú rozumieť, ani napriek veľkej láske alebo rovnakej krvi.

Keďže nemám dosť vlastných problémov, kochám sa okolím a premýšľam, či to tak majú aj iní ľudia. Lebo americká produkcia nám to stále podsúva – najviac v poriadku je, ak sa dajú dokopy najlepší kamaráti. No ako, ja vám neviem. Spomeňte si na Rossa a Rachel – chcelo by sa vám za desať rokov desaťkrát s niekým rozísť? Veď iste, bola atraktívna, ale kto by chcel žiť s takou hysterkou? Alebo s človekom, čo sa dotýka fosílií? Stále nám podsúvajú pocit, že je ideálne dať sa dokopy s najlepším kamarátom, ale koľko prúserov okolo toho vzniká, to by vraj bolo vhodné prehliadať.

A potom je tu druhá strana mince, ktorú budú ochotní akceptovať iba ľudia, ktorí sa fanaticky zamilovali do filmu About time. Ako napríklad ja. Som z filmovej školy a keby ste vedeli, čo to znamená, aj vy by ste si chceli pozrieť v živote už iba filmy, v ktorých ľudia nemajú problémy, majú sa radi a rozumejú si. A zasa si len uvedomíte, že mať za partnera najlepšieho priateľa je skvelý nápad, ale môžeš tomu veriť, keď je to britská produkcia? Veď kráľovská rodina povie ľudu čokoľvek, len aby zakryla drogové škandály a fakt, že princ Charles si naisto išiel zamlada sado-maso.

Od začiatku roka sa v mojom okolí rozišli azda všetci. Namôjdušu, všetci. Rozišla sa moja najlepšia kamarátka s jej najlepším kamarátom a túto vetu by som celkovo dokázala napísať štyrikrát. A dokonca už ani v okolostojacich gaypároch to nie je tak, ako bývalo, hoci to boli tie najstabilnejšie, aké som poznala. Je to zvláštny fenomén na začiatku nového roka. Všetci by sa mali stihnúť rozísť do Valentína, aby si potom mohli buď dávať kilá zmrzliny s najlepšími kamoškami, alebo nabaliť niekoho nového, o kom je možné eventuálne povedať jedného dňa: “Prvé rande s vašou mamou som mal na Valentína!”
A potom o vás američania natočia tiež sitcom!

Snažím sa prehrávať si mojich najlepších priateľov počas svojho života. Všetkých som ich milovala, lebo ich bolo pomerne málo. A je pravdou, že priateľstvo medzi mužom a ženou funguje jedine v prípade, že aspoň raz sa medzi nimi stane niečo, o čom sa už nikdy viac nebude hovoriť.

Nikdy som nemala nič so žiadnym zo svojich najlepších priateľov, hoci raz sa mi stalo, že som mala po svojom boku človeka, o ktorom som si chcela myslieť, že je môj najlepší priateľ a pritom tomu bolo inak. Je totiž dôležité vedieť, aký je rozdieľ medzi priateľom, partnerom a najlepším priateľom. Najlepší priateľ je človek, ktorý vás nikdy za nič neodsúdi. Nepolezie vám na nervy a neznenávidí vás, pretože v definícii najlepších priateľov sa píše, že čosi také je vylúčené.

Tento článok má len dve posolstvá.
Po prvé – prestaňte chrápať so svojimi najlepšími priateľmi, lebo keď sa to skončí, prídete o viac, než len o vibrátor s tepom.
Po druhé – populárna psychológia je ako push upka – nádherná a podradná zároveň.

P.S.: A prestaňte sa už, kurva, všetci rozchádzať! Ide jar, milujte sa. Množiť sa nemusíte, som klaustrofobik.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 07:57

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 919091x
Priemerná čítanosť článkov: 2872x

Autor blogu

Odkazy