Založ si blog

Sestra v akcii: HipHoperácia

Ja som, podľa očitých svedkov, žena. A mám veľa funkcií, ako všetky ženy. Som dcéra, vnučka, kamarátka, exfrajerka, absolventka… Ale zo všetkého najviac som sestra.

Sestrou som už dvadsať rokov. Každý, kto má súrodenca, musí uznať, že taký dlhý vzťah ako s ním nemal v partnerstve nikdy. Generácia 25+ sa už ošíva a generácia 35+ tento článok práve prestala čítať.

Môj brat sa narodil vtedy, keď som ja šla do školy, takže moji rodičia vychytali tie skvelé časy, keď ja som sa nervózna učila počítať a dodnes mi to nejde, a môj brat plakal, lebo… Neviem, lebo deti plačú.

Prvých asi 16 rokov to nebolo úplne bohviečo, lebo buď bol príliš malý, potom príliš otravný, neskôr príliš v puberte a keď ho to pomaly prechádzalo a už sme sa nevideli každý deň, stal sa mojim najlepším parťákom na vychovávanie rodičov.

Máte rodičov? Aj nervy, že nevedia robiť s technikou? Tak potom viete, o čom hovorím, aj vy ste museli mame 8x vysvetliť, že myš nebude živá a že kliknúť treba dvakrát.

Na istý čas som nechala brata s rodičmi samého a mám dojem, že to bol zlomový čin, lebo začal chápať, aký nárazník som bola. Na mne si odskúšali všetky prvorodičovské omyly a on už dostával premakanú výchovu. Ale (teraz prehováram ku generácii 45+) viete, že keď máte dve deti a jedno odíde, upnutie sa na to druhé je jediný spôsob, ako mať aspoň niečo zo života a tak ho ničiť poslednému potomkovi, ktorí doma ostal. Ja som si, napríklad, absolútne istá, že moji rodičia sa do súkromia môjho brata starali iba preto, lebo z niečoho si uťahovať museli, keď už som tam nebola ja a moje #kazduchviluinakzafarbene vlasy.

Anyway, keď som sa dostala u môjho brata do sekcie BFF, začali sme spolu húliť a pozerať seriály americkej produkcie, otvoril sa mi neuveriteľný obzor. Viete, kedy v Lidli stretnete najviac vymakaných chlapov? Keď je v akcii tvaroh a kuracie prsia. Naozaj. Ani ja som nevedela, ale brat ma naučil. Rovnako, ako som zistila, že “Keď nemáš instagram, nemáš prítomnosť” a “Tie tepláky stoja 60 euro preto, lebo tak je to správne”.

Všetky moje kamarátky, ktoré majú sestry, sa sťažujú na to, že im kradnú oblečenie, šminky a frajerov. Bola som vďačná, že mám brata, ktorý toto robiť nebude.
Je to chlapec, hovorili.
Tvoje veci sú v suchu, hovorili.
A potom som prišla ráno do kúpeľne a našla ho mojim make upom si zatierať cucflek a keď nemohol nájsť svoje termoprádlo, tak si na tréning zobral moje legíny.

Napriek tomu je to stopercentný heterosexuál. Čo je jedna z mnohých vecí, ktoré oceňujem na jeho osobnosti. Nikdy si domov nepriviedol hlúpu ženu. Nikdy si nepriviedol škaredú ženu a nikdy si nepriviedol ženu, ktorá by mala malú riť. Je to hrdosť a dôkaz genetickej mutácie, čo sa vo mne ozýva.

Musím sa vám priznať, trpím krízou stredného veku. O chvíľu budem mať 30 a veľmi sa na to teším, ale som zdesená predstavou, že mi rovesníci môjho brata začnú vykať a cudzí ľudia ma oslovovať Madam. A preto vás touto cestou pozývam na koncert Rytmusa, Majka Spirita, Separa a Strapa, ktorý bude v Brne, 18. marca. Ešte im ostalo pár lístkov, tak sa zastavte.

Budem tam aj ja.
S bratom.
On sa bude vpredu baviť a ja vzadu plakať.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 919545x
Priemerná čítanosť článkov: 2874x

Autor blogu

Odkazy