Denník neurotickej copywriterky: 6 accountských slov, ktoré v skutočnosti neexistujú

22. januára 2018, kontroverza, DNC: Denník neurotickej copywriterky

UPOZORNENIE: Accounti pod 40 rokov by mali tento článok čítať iba v prítomnosti rodiča.

Toto bude drsný článok plný právd. Preto by ho mali accounti okamžite prestať čítať, aby ich citlivé duše neutrpeli ujmu. Vidíte, to bola pravda číslo 1: Accounti nemajú schopnosť sebairónie, ale zato majú nadmerné množstvo urážlivých chromozómov. Bum, ďalší klikol na X-ko. Mohla by som takto pokračovať, ale pravda je taká, že keby boli accounti iní, než sú, bola by v tejto (a ktorejkoľvek inej) agentúre celkom nuda, pretože robiť si srandu z kreatívcov nemá zmysel – vždy vám to má kto vrátiť.

Najčastejším zdrojom zábavy sú výrazové prostriedky, ktoré naši kolegovia používajú. Je to rozšírený nešvar, tak si ich poďme zrekapitulovať:

VYDODAŤ
Accountov fascinujú predpony aspoň tak, ako nebohú Martinku z Turca dekoratívna kozmetika. Dokonca mi jedna kolegyňa na otázku: „Prečo nestačí povedať DODAŤ?“ odpovedala, že: „Lebo vydodať je skrátka…viac!“
Ja som teda okamžite zmenila svoj názor a myslím si, že čím viac predpon, tým viac… predpon. Takže navrhujem zaviesť termíny: prevydodať, povydodať, navyprepododať a ak by vám ešte nejaké napadli, nezdráhajte sa ich uvádzať ako predmety mailov.

PREZISTIŤ/VYZISTIŤ
Accounti sú pracovitá odnož ľudstva, nestačí im slovotvorný základ, potrebujú tuning. Ak chcete vedieť, aký je rozdiel medzi prezistiť a vyzistiť, vysvetlím vám. Prezisťujeme v otvorenej konverzácii, kladieme otázky kolegom a robíme si v hlave informačný sumár, ktorý následne ako rešerš odovzdáme človeku, ktorý sa nás dotazoval.
Zatiaľ, čo vyzisťovanie je celkom iný druh získavania informácií. Pri vyzistení sa pýtame vždy tretej osoby, čo si myslí ten či onen človek a aký je názor tretej osoby na názor toho či onoho. Pri vyzisťovaní môžeme aj ohovárať, kuť pikle (napriek tomu, že na nás korektorka kričí, že je to nespisovné), ba aj luhať vo vlastnom záujme!

VYPOSÚVAŤ
Už skončím s predponou „vy“, lebo mám chuť si rozžuť klávesnicu na scrabble, ale túto poslednú som ešte musela. Vyposúvať je jeden z obľúbených termínov našich arťákov, ktorí už zo zásady pri tomto zadaní vyposúvavajú všetko preč z obrazu.
Naposledy vyposúvali logo aj s headlineom a na city lighte ostal len zmätený chlap v bielom plášti s tvrdením: „Bezplatne vám ho zmeriame“. Lebo slovné spojenie „krvný tlak“ bolo vyposúvané tiež. Rozumíš.

FONT PÍSMA
Raz som to počula povedať kolegu a môj život už nikdy nebude taký, ako predtým. Že font písma neexistuje je však zbytočné vysvetľovať, lebo v momente, ako máte pocit, že account pochopil, akú hlúposť povedal, tak zahlási: „A ešte mi dodaj tú fotku v krivkách“.
Ako by povedal jeden z mojich bývalých pedagógov: „Tvorba – to nie je len tak si prdieť do púpavy“. Pokojne si to dajte sklonom italicu do jpegu obrázku nad posteľ.

ASAPÍČEK/URGENTÍK
Mali sme internú súťaž o najdebilnejší predmet mailu, vyhral to: „Turbo asap hyper urgentíček“. Neviem, prečo si niektorí accounti myslia, že čím viac nezmyselných synoným na slovo „rýchlo“ vymyslia, tým skôr bude hotová práca, ale táto výroková logika nesedí, nevysedí, ani nepresedí.
Len by som ešte rada podotkla, že všetka práca, ktorá odchádza z kreatívy, je ASAP, bez ohľadu na to, či je to o tri minúty, tri hodiny alebo tri ročné obdobia. Je to naozaj tak soon, ako je to possible.

JEDNÁ SA
Rozumiem tomu, že accounti sú častokrát ako trhovníci, ktorí jednajú o tom, či kreatíva daný job urobí hneď, alebo asap. Sme ale rozmaznaní a tak sme radšej, keď o niečo ide, aby sme mohli nedbalo hádzať rukou a tvrdiť, že keď nejde o výplatu, nejde o nič.

Ak by som sa už neozvala, dostala som výpoveď za svoju #nevymáchanú #hubu, nakoľko som nevyzistila, koľkých accountov dokážu moje vydodané články uraziť.