Založ si blog

(Z) Dušičky

Môj dedko bol múdry muž. Neviem, či naozaj, ale rozhodne tak pôsobil. A v časoch svojej najbujarejšej puberty (keď sa city menili a Britney Spears bola jediná, to mi rozumel), som chodievala na cintorín k jeho hrobu a kládla som mu otázky. Čím viac som sa pýtala, tým viac odpovedí ku mne prichádzalo. Generovala som si ich z pohnutých listov na zemi, alebo z oblakov, ktoré vyzerali ako hlava Elvisa Presleyho. A potom som si vždy sadla pod starý ihličnan, zapálila cigaretu a premýšľala, či je vôbec slušné fajčiť na cintoríne.

Už roky som na cintoríne nebola a neviem, či je to tým, že som vyrástla a rady do života si pýtam od ľudí, ktorí ešte nezomreli, ale dnes som sa bola prejsť. V cudzom meste, na cintoríne, na ktorom neleží nikto, kto by mi niekedy bol milý. Bola už tma a jasno, myslím, že miestami aj mrzlo. Prechádzala som sa medzi spomienkami na tých, ktorí to už majú za sebou. Vzala som si zelenú čajovú sviečku a zapálila ju pri hrobe Štěpánie Eisenbergovej a Ladislava Kašpara. Neviem, kto tí dvaja sú, ale mohli byť kýmkoľvek.

Ona bola možno židovka, ktorej rodičia umreli počas druhej svetovej a on lekár, ktorý ju v tom čase zachránil a vychoval. Alebo to mohli byť milenci, čo sa nikdy nevzali. Možno mali kopu detí a možno vôbec žiadne, ale zato mali psa. Možno sa milovali tak veľmi, až ich z toho každé ráno bolelo v hrudi, keď sa pozreli na tú druhú stranu postele. A možno sa vôbec nemali radi, len zákon kázal, že vraj – patrí sa – aby i po smrti spoločne ležali jeden vedľa druhého.

Neviem, aký príbeh mali naozaj títo dvaja. Ale pred ich hrobom bola malá vyrezávaná lavička a tak som si na ňu sadla, vytiahla cigaretu a rozprávala im o tom, aký príbeh žijem ja. O tom, že robím hlúpe veci a potom ma bolí duša. O tom, že môcť naozaj veľmi ľúbiť je prekliatie. O tom, že verím na karmu.

A potom som vyšla z toho cintorína a skoro ma zrazilo auto.

Neviem, či to bolo znamenie toho, že si nezaslúžim žiť, alebo toho, že karma naozaj existuje. Alebo toho, že sa mám lepšie pozerať, keď prechádzam cez cestu bez reflexných prvkov.

Každopádne, dnes je deň, kedy som skoro vypustila dušu, ale… Bolo jej asi trápne tento sviatok pokoja zničiť húkajúcimi sanitkami.

Tak ja umriem niekedy inokedy. Sľubujem.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Russia Ukraine

Zničme Rusom Krymský most, ozýva sa opäť z Kyjeva. Príde úder naraz zo vzduchu aj z mora?

24.04.2024 10:00

Aké zbrane by Ukrajinci potrebovali, aby udreli na most ponad Kerčský prieliv? Možno nielen rakety, ale aj bezpilotné lietadlá a námorné drony.

Kim Jo-džong

Sestra severokórejského vodcu: Vybudujeme ohromnú vojenskú silu

24.04.2024 09:50

Severná Kórea tvrdí, že vojenské cvičenia USA sú prípravou na jadrovú vojnu proti Pchjongjangu.

znásilnenie. násilie, týraná žena,

Amnesty: Situácia v oblasti ľudských práv na Slovensku sa v roku 2023 nezlepšila

24.04.2024 09:14

Slovensko ani v minulom roku neratifikovalo Istanbulský dohovor.

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 921195x
Priemerná čítanosť článkov: 2879x

Autor blogu

Odkazy