Založ si blog

Ženská logika

,,Je obed, prečo máš pyžamo?“ spýtala sa ma Nikola zarazene stojac mi vo dverách.
,,Chceš vodku?“ zodvihla som fľašu Finlandie, ktorú som držala otvorenú v ruke.
,,Ty niečo oslavuješ?“ zvraštila čelo a vyzula sa.
,,Včera som sa stala podstatne chytrejšou,“ napila som sa priamo z fľaše a ona mi ju vytrhla z ruky.
,,V prvom rade, slovo chytrý je čechizmus. A v rade druhom – prečo, preboha, piješ vodku z fľaše? Svet sa začal točiť naopak?“ postavila ju na kuchynskú linku.
,,Everything’s gonna be fine fine fine… I’ve got one hand in my pocket and the other one is giving a high five…“
,,Dobre, takže si opitá a ideš si kanadskú populárnu hudbu. Je to v piči,“ sadla si do kresla oproti mne a obe sme sa rozosmiali.
,,Som len tragéd, inak je všetko fajn fajn fajn,“ exla som pohár čistej vody.
,,No rozprávaj,“ vzdychla.
,,Dlhý príbeh…“ mávla som rukou.
,,Tak ho skráť.“
,,Myslela som si, že nemá čas na vzťahy. Ale on iba nemá čas na vzťah so mnou,“ mykla som ramenom.
,,Kto?“
,,No kto asi?“ zamračila som sa.
,,Hokejista?“
,,Bingo. Z prvého výkladu si môžeš vybrať mikrovlnnú rúru a cukrovinky Čierny princ,“ otvorila som malú truhličku stojacu uprostred môjho konferenčného stolíka a vytiahla z nej dlhé cigaretové papieriky.
,,Povedal ti, že nemá čas na vzťah s tebou?“
,,Keď som mu povedala, že naše štandardné telefonáty cez deň netrvajú menej ako 45 minút, úplne som počula, ako sa mu začala uzatvárať aorta. Nehovoriac o tom, že tie nočné nebývajú pod tri hodiny. Vydesil sa. Muži sa vždy vydesia, keď si uvedomia, koľko času so mnou trávia,“ prekvapilo ma vlastné zistenie.
,,Bývate od seba polhodinu autom a telefonujete si ako jebnutí. Prečo sa tri hodiny nerozprávate dakde pri pive? Okrem toho, je to tvoja vina… hokejista? Čo si Andrea Verešová, dopiče?“ podala mi drtičku.
,,Mali sme ísť včera na Slavín. Ale nemohol a presunul to na dnes. Pred chvíľou písal, že nemôže ani dnes. Včera nemohol, dnes nemôže… a ja už zajtra nebudem chcieť. Takže… mi podaj tú vodku. A Verešovej muž je právnik,“ ukázala som na kuchynskú linku.
,,No tak iná modelkovská piča, čo balí debilkov z ľadu. Budeš trucovať, lebo ti dvakrát zrušil rande?“ zasmiala sa.
,,To nemalo byť rande. Mali sme sa stretnúť ako kamaráti a začať s experimentom.“
,,Experimentom?“
,,Či je dôležitejšia logika alebo intuícia.“
,,Hemisférny sociálny experiment?“
,,Hej.“
,,Urazil vedca v tvojom vnútri alebo ženu, čo je do neho buchnutá?“ pozrela sa na mňa s úškrnom.
,,Nie som do neho buchnutá,“ vzdychla som.
,,Ale netáraj. Máš ten zúfalý pohľad namotanej adolescentky, ktorý veľmi dôverne poznám.“
,,Myslím, že si neuvedomil, čo urobil. Myslím, že nepochopil, že som ho naozaj ľúbila. Myslím, že mal pocit, že si z toho robím srandu, lebo tú si ja robím zo všetkého,“ vstala som a ukázala smerom k balkónu. ,,Chcel to spomaliť a nepočúval ma, keď som vravela, že ja buď kráčam svojim tempom alebo stojím. Moje tempo bolo prirýchle. Tak som sa zastavila,“ pokrčila som plecia a podala jej voňavý joint.
,,Nemala by si húliť na alkohol, bude ti zle,“ potiahla si a vrátila mi ho.
,,Nevadí.“
,,Čo ťa štve najviac?“ spýtala sa súcitne.
,,Že som to tak ľahko vzdala. Ale ja na to nemám povahu. Nedokážem niekoho presviedčať, aby ma miloval. Nemám v jeho živote miesto. Nemá čas na to, aby mi ho urobil. Alebo vôľu, neviem. Každopádne, ak by som sa tam chcela nasúkať, musela by som to spraviť sama a na to som príliš unavená.“
,,A ako to teraz bude?“
,,Budeme spolu telefonovať len cez deň a nikdy nie viac ako desať minút. Nočné hovory skončili, lebo on, na rozdiel odo mňa, musí aj spať. Budeme sa držať práce a dialógov o jedle. A to je všetko.“
,,Takto to chceš?“
,,Na nič iné nedostávam možnosť. Takže je jedno, ako to chcem. Ja som bola zamilovaná a dúfajúca. A on má veľa práce a celkom iné predstavy o svojej potenciálnej partnerke. Logika vyhrala, tu nie je o čo stáť, drahá,“ vyfúkla som a znova jej podala horiaci pokoj.
,,A keby si to rozmyslel?“
,,Poznáš ma.“
,,Hej… je mi to…“
,,Ja viem,“ pobozkala som ju na čelo.
,,Oliver sa so mnou rozišiel,“ povedala dívajúc sa do diaľky.
,,Kedy?“
,,Včera,“ zakašľala.
,,A cítiš sa ako?“
,,Neviem. Nakokot. Ani som ho neľúbila a videli sme sa raz za mesiac, ale zrevala som sa jak posledná chudera.“
,,Prečo?“
,,Ja neviem, lebo som žena. Ženy plačú,“ mykla plecom.
,,To je úplne iracionálne, čo hovoríš. Neľúbila si ho a aj tak si plakala, keď ťa nechal?“
,,Ira… preboha, čo ti to spravil?“ vydesene sa na mňa pozrela a zamykala mnou.
,,Sprostá,“ rozosmiala som sa.
,,Idem si dať hlavu naružovo a krúžok do nosa,“ mávla rukou.
,,Pôjdem s tebou.“
,,Chceš aj ty ružovú hlavu a krúžok v nose?“
,,Nie, ja mám 27 rokov a stále som svojprávna. Ale budem ťa točiť a potom ti to hodíme na blog.“
,,Čo by človek neurobil pre lajky,“ zasmiala sa.
,,Si dobrý bloger, Nikola, ukážeš ľuďom aj svoju dieru,“ žmurkla som.
,,Povedala tá, ktorej vidí celá republika až do žalúdka,“ prekrútila očami.
,,Ja som na blogu diery neukazovala!“
,,Ale ukázala si všetkých, ktorí v nich boli!“
,,Si riadne sprostá,“ urazila som sa.
,,Fakt už s Leom nechceš pohnúť?“
,,Fakt.“
,,Nebudeš mať o čom písať, keď ho nebudeš ľúbiť.“
,,Ja viem.“
,,Bude na tom blogu dva mesiace ticho.“
,,Ja viem.“
,,Keď si ticho, je to veľmi zlé.“
,,Ja viem…“ privrela som oči.
,,Ale môžeš vytiahnuť niekoho z minulosti!“
,,Čo?“ zháčila som sa.
,,Nechceš ľúbiť Oscara?“
,,Oh, preboha,“ vošla som znechutene späť do bytu.
,,Dereka?“
,,Ty si na hlavu!“
,,Bruna?“ povedala takmer nečujne.
,,Bruno je preč,“ sadla som si na gauč a oprela sa o veľký šedý vankúš.
,,Hneváš sa na neho?“
,,A začo?“
,,Nechal ťa samú.“
,,Jeden z nás to urobiť musel.“
,,Vypol ťa.“
,,Hej.“
,,A Leo ťa zas zapol.“
,,Hej.“
,,A teraz ťa vypol aj ten.“
,,Hej…“
,,Čo budeš robiť?“
,,Počúvnem všetkých mužov v mojom živote a začnem viac premýšľať ako cítiť.“
,,Ale to už nebudeš ty.“
,,No a čo?“
,,Prídeš o to, čo na tebe mali radi.“
,,Vidíš tu niekoho z nich? Sú preč. Všetci. Zas až tak radi to nemali,“ prešla som ku kuchynskej linke a marihuanové suchoty zapila fínskym zemiakovým destilátom.

Sadla som si naspäť na gauč, privrela oči a zhlboka sa nadýchla.
Ráno sa zobudím a budem zasa rovnaká, ako predtým.
Precitlivelá pravohemisférna hlupaňa, ktorej nadpriemerné IQ nezaručuje správnosť životných rozhodnutí.
Pretože ženská logika je iba logikova žena.
Inak by to predsa nemalo logiku…

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Zlodejka ticha

03.03.2024

Každý, okrem teba, má rád ticho. Nepoznám nikoho, kto by ho neznášal viac ako ty. A ani nepoznám nikoho, kto by ho mal radšej ako ja. Mám ticho tak rád, že za ním často utekám aj pred ľuďmi, na ktorých mi záleží. Občas si rád sadnem na lavičku nad mesto a tvárim sa, že je to tá z La La Landu. Posadím sa tam a keby som vedel hompáľať nohami tak ako ty, robil by som [...]

Feťáci lásky

26.02.2024

S ľudstvom som to vzdal už dávno. Ako terapeut by som čosi také nemal hovoriť, ale keďže som to s vami vzdal, nezáleží mi na tom, čo si o tom myslíte. Na ľuďoch mi vadia 2 veci – že nevedia, čo chcú a ak to náhodou vedia, tak to, čo chcú, je tak primitívne, že sa tým ani neoplatí zaoberať. V skutočnosti nemám rád ani Robin. Nedávno som jej to povedal a bola [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 911962x
Priemerná čítanosť článkov: 2868x

Autor blogu

Odkazy