Založ si blog

Štyri minúty

Občas sa v živote stane, že vám niekto pomôže splniť si sny, ktoré ste nikdy nemali. Presne na to som myslela, keď som stála na terase, ktorá mala 120 metrov štvorcových a výhľad na celé mesto.
“Nechceš k tomu niečo povedať?” rýpol do mňa, keď sa po nej prechádzal s rukami vo vreckách. Vyzeral spokojne.
“Normální prostý domov pro dva,” zasmiala som sa.
“Páči sa ti?”
”Je to dychvyrážajúci výhľad a tá terasa je obrovská. Izby sú veľké a v tom rohu bude iný stôl, takže je tam priestor aj na pracovňu, ak zrušíme špajzu. Nie je ju treba, tá linka je veľká,” mykla som ramenom.
“Tak vítej doma, kotě,” žmurkol.
“Ty si ten film videl,” rozosmiala som sa.
“Nie si prvá žena v mojom živote, ale hádam ti bude stačiť, že posledná. Tá vraj býva dôležitá,” pobozkal ma a pár týždňov sme ešte čakali, čo sa stane a či našu ponuku príjmu.

Malo to taký prirodzený proces, že keď sme sa ráno zobudili, mali sme nacvičenú choreografiu všetkého, čo treba urobiť, kým odíde z domu. On si dá sprchu, ja urobím raňajky, zjeme ich spolu a prečítame si správy.
“Prinesiem ti dnes obed,” povedala som, keď som ho odprevádzala ku dverám.
“To budem rád,” pobozkal ma, odišiel a mne sa začal cyklus, ktorý evokoval dospelosť viac, ako čokoľvek iné. Upratať, zapnúť počítač a pracovať, kým na sporáku bublala sviečková. Lebo som nechcela zabudnúť na to, kým som bola skôr, ako som ho spoznala, ale na miske váh to bolo v rovine s potrebou byť niekomu ideálnou partnerkou. Prvýkrát v živote som sa dočkala reciprocity.

“Varíš tak, ako fajčíš,” olizoval si peru od omáčky a ja som sa zasmiala. Jeho spoločník tiež.
“Mám aj pre teba,” žmurkla som jeho smerom a podala mu misku.
“Vezmi si ju, dosvedčím ti to,” žmurkol.
Rada sa dívam, ako ľuďom chutí to, čo pred nich postavím. Foodfetish je vždy lepší ako footfetish. Nie?

Každý deň som sa kdesi medzi životom v divadelnom zákulisí a redakčných ringtoneov zamýšľala nad tým, kedy ma to začne desiť. A či vôbec.

Raz večer sedel oproti mne, bol unavený a rád, že je doma a strčil si do úst vidličku s lososom.
“Počuj, ten losos je v poriadku?” zvraštil obočie.
“Neblázni,” odkrojila som si, vložila ho do úst a chutil mi.
“Ja neviem, niečo tam nie je dobre, príde mi hrozne presolený… Alebo kyslý… Neviem. Nespadlo ti tam niečo?”
”Urobím ti omeletu?”
”Radšej… Nie som veľmi na ryby,” chcel byť zdvorilý, ale bol skôr zmätený.

Vstala som, rozbila pár vajíčok, hodila na panvicu pár kúskov slaniny, okorenila, osolila a postavila pred neho.
“Je to lepšie?”
”Láska, neviem, ako ti to…”
”Robíš si srandu?” vytrhla som mu to z ruky, ochutnala ich a zdali sa mi úplne v poriadku.

Dívala som sa na neho a keby sme žili v komixe, nad hlavou by mi určite blikla žiarovka.
“Preboha… Cucol si už z toho vína?”
”Nie, prečo?”
”Poď, šoféruješ,” vstala som, rýchlo si našuchla topánky a on ma prirodzene nasledoval. Čo bol jeden z dôvodov, prečo mi s ním bolo tak dobre. Nemal zbytočné otázky, dôveroval mojim rozhodnutiam a keď som povedala, aby šiel, tak mu prišlo rozumnejšie ísť so mnou, aby som medzičasom bez dohľadu nespôsobila demonštráciu za práva…hocikoho.

“Kam ideme?” spýtal sa, keď naštartoval.
“Do prvej drogérie,” povedala som, on sa pohol a keď sme zastali pred DMkou, povedala som mu, nech nechá bežať motor, že sa o chvíľu vrátim.
Po pár minútach som vybehla z dverí, sadla do auta a ledva dýchala.
“Neviem, či sa mám pýtať, ale deje sa niečo?” smial sa ako v kabarete.
“V jednej sérii Gilmoriek tá šéfkuchárka mala divné chute a každý to cítil, len ona nie a myslela si, že sa zbláznila. Bola tehotná. Tehotné ženy to mávajú v prvom trimestri, výrazné chute, divné kombinácie,” ani neviem, či som vyzerala tak vydesene, ako som bola, ale on sa na mňa usmieval s úplne pokojným výrazom.

“Tak poďme domov… Ocikáš to a o štyri minúty budeme vedieť, či je toto najlepší deň v našom živote, alebo si naň ešte chvíľu budeme musieť počkať,” nahol sa, pobozkal ma na ľavý spánok a bolo. Žiadna dráma, žiadne stresy z toho, čo si ľudia pomyslia… Štyri minúty na to, aby človek dospel a zistil, či je z výsledku sklamaný alebo nadšený.

Dám vám vedieť.

Sláva víťazom

14.04.2024

Dvere za posledným narušeným chudákom sa zatvorili a Timo si unavene sadol do kresla na recepcii. Bezprízorne sa díval von. Bolo tam úplné ticho, iba jemné pradenie vonnej lampy rušilo naše bezrečie. Pozerala som sa pred seba a nad čímsi premýšľala. Nespomínam si už nad čím, mala som celkom prázdnu hlavu. Nemám rada, keď sa to deje. Vadí mi to. Ak môj mozog nemá [...]

Koniec sveta

01.04.2024

Mám slabosť pre miesta, kde zastal čas. Také, kde neexistuje sentiment minulosti, ani ťažoba budúcnosti. Miesta, ktoré sú iba tu a iba teraz. Nájdete ich, keď budete kráčať naboso po mokrom piesku a zarývať sa doň pätami. Jedno také poznám. Vždy, keď tam prídem, ocitnem sa v bubline dokonalého Teraz. Nikdy tam nikto nie je, len ja a chlap, ktorý býva na útese celkom [...]

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Josep Borrell

EÚ pracuje na rozšírení sankcií voči Iránu po jeho útoku na Izrael

16.04.2024 21:21

Návrh verejne podporilo Nemecko, Francúzsko a niekoľko ďalších členov EÚ. Súhlas s ním vyslovil aj šéf zahraničnej politiky EÚ Borrell.

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 918689x
Priemerná čítanosť článkov: 2871x

Autor blogu

Odkazy