Založ si blog

Je to inak, mami

Prvú polovicu života nám rodičia veľa klamú. Hovoria, že darčeky nosí Ježiško, že peniaze pod vankúšom necháva Zúbková víla, že čokoládové vajíčka znáša zajac a že matematiku v živote využijeme.

Druhú polovicu života musíme klamať my im. O tom, že v piatok večer sme boli s kamarátmi na kávu a v kine, namiesto krčmy a tmavého rohu, kde zvykne stáť týpek, čo predáva trávu. Hovoríme im, že v škole sa nám darí dobre, aj keď sme sa za ostatných sedem mesiacov ani nedotkli diplomovky a školiteľ nám hrozí vyhadzovom. Tvrdíme, že sme šťastní, ale keby sme boli, netrávime noci s roztečeným mejkapom, vodkou a cigaretou, o ktorej sme presvedčení, že jedného dňa podpáli našu posteľ.

Každý rok na Vianoce sedávam s mamou v kuchyni hneď ráno, urobíme si kávu s kopou škorice a ona sa ma spýta, aký môj rok bol a či som šťastná. Robí to vždy, už odkedy si pamätám. To je pre ňu dôležité. Nič iné, len to, či sú jej deti šťastné a spokojné s tým, ako žijú. A ja jej musím každý rok klamať, pretože je to dobrá mama.

Nemôžem jej povedať, že môj spasiteľský komplex vo mne odjakživa vyvoláva pocit viny za všetky zničené životy ľudí, ktorí prešli tým mojim. Nedokážem sa jej pozrieť do očí a priznať, že za celý svoj život som si ani raz nedokázala vybrať správne. Že ma nikdy nikto nemiloval a že tie princezné, o ktorých mi čítala a ku ktorým ma prirovnávala, sú iba postavy z krásnej literatúry.

Moja mama si myslí, že žijem vo svete, v ktorom chce každá matka, aby jej dcéra žila. Vo svete, v ktorom ma niekto miluje, niekto ochraňuje, v ktorom ma vždy má kto rozosmiať… Vo svete, v ktorom nikdy nie som hladná, chorá, ani smutná.

A ja sa teraz budem musieť už navždy tváriť tak, ako som sa tvárila, keď mi ona prezentovala ako normálnu predstavu, že koncom decembra príde cez komín cudzí bradatý ujo, ktorý o mne vie všetko a to, čo si prajem, si vďaka nemu nájdem pod ihličnanom uprostred obývačky, ktorý bol tiež považovaný za čosi celkom normálne.

Všetko je to inak, mami.
Ale sľubujem, že sa to nikdy nedozvieš.

Vesmírne dvojča

11.03.2024

,,Potrebujem konzultáciu,“ povedala som Timovi po rozhovore s klientkou, ktorá prepadla bludom. Alebo možno nie. Možno sa len dostala do stavu mysle, o ktorom my ostatní môžeme iba snívať, prípadne sa na ňom smiať. ,,Vyzeráš tak,“ zasmial sa. ,,To bola tá crazy ezo lady?“ prekrútil očami. ,,Hej,“ nemám rada, keď o nej tak hovorí, lebo tá žena je [...]

Zlodejka ticha

03.03.2024

Každý, okrem teba, má rád ticho. Nepoznám nikoho, kto by ho neznášal viac ako ty. A ani nepoznám nikoho, kto by ho mal radšej ako ja. Mám ticho tak rád, že za ním často utekám aj pred ľuďmi, na ktorých mi záleží. Občas si rád sadnem na lavičku nad mesto a tvárim sa, že je to tá z La La Landu. Posadím sa tam a keby som vedel hompáľať nohami tak ako ty, robil by som [...]

Feťáci lásky

26.02.2024

S ľudstvom som to vzdal už dávno. Ako terapeut by som čosi také nemal hovoriť, ale keďže som to s vami vzdal, nezáleží mi na tom, čo si o tom myslíte. Na ľuďoch mi vadia 2 veci – že nevedia, čo chcú a ak to náhodou vedia, tak to, čo chcú, je tak primitívne, že sa tým ani neoplatí zaoberať. V skutočnosti nemám rád ani Robin. Nedávno som jej to povedal a bola [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

kontroverza

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪ Ľudia, čo sa pohoršujú, by sa mali polepšiť. ▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 911958x
Priemerná čítanosť článkov: 2868x

Autor blogu

Odkazy